Kui üleüldise trendi järgi lisatakse tavasõidukitele järjest rohkem maastikuauto elemente ja isegi džiipide seas pole vaid ühe silla veoga masinad enam harulduseks, siis "kastikate" maailmas naljalt säärase jamaga ei tegelda.

Õige pikap evib (vähemalt meie turul) endiselt maastikuvõimekat nelikvedu, kõrget kliirensit ja üldjuhul ka traditsioonilist lehtvedrudega tagasilda.

Päris resoluutselt ei saa enam viimast väita, kuna ka selles autoklassis katsetatakse sõltumatu tagasilla lahendusega, mis masina (maantee)sõidu omadusi kahtlemata parandab.

Mikroskoopilised disainiuuendused

Uus Amarok ei erine välimuselt oma eelkäijast kuigivõrd ja eelmises lõigus kirjeldatud uuendustega ei flirdi.

Endiselt jaotuvad varustustasemed kolmeks – Trendline, Comfortline ja Highline – ning pakutakse ka erimudeleid ja –pakette, nagu Canyon või uudisena Aventura.

Viimane toob Amaroki pardale kuhjaga luksust, olgu näitena ära nimetatud kasvõi "Nappa" nahksisu, elektriliselt reguleeritavad istmed, navisüsteem või bi-ksenoon esituled.

Baasvariant Trendline eristub teistest eelkõige musta värvi plastikust alumiste keredetailide poolest, Highline "uhkeldab" aga kroomitud iluvõrega.

Veljemõõtki erineb versiooniti 16-st kuni 20 tollini Aventura-paketi soetamisel. Suures plaanis aga eristub VW uudis eelkäijast vaid esikaitseraua, iluvõre ning veljedisaini poolest.

Sobib ka igapäevasõidukiks

Kuigi mõeldud eelkõige tööautoks – sellest räägivad muuhulgas euroalust mõlemat pidi mahutav autokast ja sõltuvalt versioonist kuni 3,5-tonnise haagise sappa võtmise luba – pole ilmselt harvad juhud, kus ehitus- või transpordiettevõtte juhataja ise Amarokiga ringi vurab.

On minugi tutvusringkonnas inimesi, kes "kastikaga" oma igapäevaseid asju ajavad, omamata tegelikku vajadust peale inimeste midagi muud transportida.

Mõistan seda soovi täiesti, sest Amarok on imposantne ja jõuline masin, mille maastikul hakkamasaamises pole mõtet kahelda (sellest allpool lähemalt). Samas on juhi töökoht ääretult sõiduautolik, pakkudes tippvarustuses pea luksusdžiibilikku mugavust.

Milline on Amaroki sõitjateruum, mida kujutavad selle kolmeliitrine V6-diiselmootor, käigukast (6- või 8-käiguline), kuidas on lood maastikuvõimekusega jne, loe edasi Acceleristast.  

Jaga artiklit

2 kommentaari

E
Enn  /   10:40, 23. apr 2017
Mootor lajem toyol. Aga paar Amaroki meest läksid ikkagi RAM i peale üle tutvusrinkonnas.
H
Hinnalt üsna samas suurusjärgus  /   10:17, 21. apr 2017
oleks ka nt. Toyoya Tundra. Tegija.

Päevatoimetaja

Kristjan Väli
Telefon 51993733
kristjan.vali@ohtuleht.ee

Õhtuleht sotsiaalmeedias

Õhtuleht Mobiilis