Tugevalt ülekaalulistel juhtidel on normaalkaalus inimestega võrreldes 78% suurem risk autoõnnetustes surma saada, selgub hiljutisest California ülikooli uuringust. Autode võime kaitsta pakse juhte õnnetuste korral muutub järjest olulisemaks. Tüsedus on ebamugav teema, aga sellest peab rääkima, sest rasvumine kollitab inimesi kõigil kontinentidel.

California ülikooli teadlased uurisid, kas ja kui palju on liiklusõnnetuse tagajärjed raskemad, kui roolis istub paks inimene. Võttes arvesse rasvunute järjest suurenevat osakaalu Ameerika Ühendriikide elanikkonnas, võib autode võime kaitsta ülekaalulisi või rasvunud sõitjaid olla rahvatervise seisukohalt järjest tähtsam.

"Käesolev uuring valgustab veel üht rasvumise negatiivset tagajärge," ütles uuringu kaasautor Thomas Rice, SafeTREC’i uuringuepidemioloog.

Uuringut korraldanud teadlased vaatasid läbi USA maanteeohutuse ameti hallatavas liiklusõnnetuste analüüsi infosüsteemis registreeritud juhtumid. Kasutades 41 283 liiklusõnnetuse andmeid, valisid nad välja juhtumid, kus õnnetuses osalenud sõidukid olid ühesuurused.

Seejärel kasutasid nad juhilubades kajastatud statistikat juhtide pikkuse ja kaalu kohta, et kategoriseerida neid vastavalt nende kehamassiindeksile (BMI). Uuring talletas ka informatsiooni turvavöö kasutamise, õnnetuse toimumise aja, juhi soo, juhi alkoholitarbimise, turvapadja kasutuse ja kokkupõrke tüübi kohta.

Uurijad leidsid, et juhtidel kehamassiindeksiga alla 18 ja vahemikus 25 kuni 29,9 oli suremus peaaegu sama nagu normaalkaalus inimestel. Kuid rasvunud juhtide hulgas oli suremus seda suurem, mida suurem oli nende kehamassiindeks.

Millised need ehmatavad numbrid täpsemalt on, kas autode disainimisel on tehtud viga ja mida arvab asjast toimetus, loe edasi Acceleristast.

Jaga artiklit

0 kommentaari

Päevatoimetaja

Marge Sillaots
Telefon 51993733
marge.sillaots@ohtuleht.ee

Õhtuleht sotsiaalmeedias

Õhtuleht Mobiilis