11
fotot

Me tegelikult selle projekti kohta ei ütle, et tee ise või tee järgi, nagu siinse kirjatüki rubriik viitab. Me ütleme hoopis mittekirjakeelselt: täitsa pekkis! Sest sellise ettevõtmise jaoks peab olema roppu moodi tahtmist, aega, teadmisi, oskusi, raha – ja eeskätt armastust. 

Redditi kasutajal Rwreagan'il peab seda kõike olema. Mees otsustas meisterdada oma lapselapsele vähendatud mõõtmetes raudtee koos fooriga ülekäigukoha, liikuva veduri ja veduridepooga.

Puit ja metall, elektrimootor, arvuti juhitavad kontrollsüsteemid, raadiopult. Umbes 90 meetrit raudteed. Aluseks 1965. aastal väljaandes Popular Mechanics ilmunud artikkel rongi ehitamisest.

Loendamatud planeerimis- ja töötunnid, mustmiljon detaili. See mees peab oma poja- või tütretütart tõesti väga armastama.

Nagu juba öeldud: ÕL Mehele ei julgusta sellist projekti käsile võtma ja sellises mahus järgi tegema. Sest see on üüratu töö. Kui sa suudad oma lapse või lapselapse nimel näidata üles kasvõi sajandiku võrra sellisest pühendumisest ja oskustest, siis oled sa täitsa kõva mees.

Täismahus ülevaadet raudteeprojektist vaata SIIT, väiksemas mahus juuresolevast galeriist. Seni on ettevõtmine pälvinud umbes 150 000 inimese tähelepanu.

Jaga artiklit

6 kommentaari

E
e.  /   08:25, 2. juuni 2017
Hea, et Õhtuleht ebaseadusliku raudteeehituse paljastas. :P Tehnilise järelvalve mehed lendavad homme peale (vrd. Paljassaare muuseumraudtee juhtumiga). Illegaalne atraktsioon! Ehistusluba? Kasutusluba? Atraktsiooni käitaja kutsetõend? Materjalide sertifikaadid? Eksperttasud? Copyrighti tasu sir James Watti lehma lellepojale? Kui üliagar vanaisa 'kuritegu' oleks Inglismaal väärt 10 vitsahoopi, siis Eesti ametnik annab kindluse mõttes 20!
R
rööpad  /   00:45, 2. juuni 2017
võiks värvida veel

Päevatoimetaja

Telefon 51993733
online@ohtuleht.ee

Õhtuleht sotsiaalmeedias

Õhtuleht Mobiilis