Ka hooldustevahelisel ajal tuleb auto mootori õlitaset regulaarselt kontrollida. Elektroonilise õlitaseme anduriga mootoritel kuvatakse vastav teade infotabloole, õlimõõtevardaga jõuallika puhul peab olema ise tähelepanelik. Annamegi väikese spikri mootori õlitaseme kontrollimiseks.

Iga töötav mootor "võtab õli". Ka tuttuue auto puhul tuleb õlitaset aeg-ajalt kontrollida. Miks on oluline, et mootoris oleks piisavalt õli? Ainult nii tagatakse kolvigrupi piisav määrimine, mis omakorda vähendab jõuallika kulumist. Õige õlitase tagab hea sooritusvõime, väiksema kütusekulu ja puhtamad heitgaasid.

Soovitus õli taset mootoris aeg-ajalt kontrollida on kirjas auto käsiraamatus. Sõltuvalt margist on kontrollvälp 1000-2500 kilomeetrit. Üldine reegel ütleb, et õli taset tuleks kontrollida enne iga pikemat sõitu ning tavakasutuses autol vähemalt kord kuus.

Mootori õlitaset tuleb kontrollida jahtunud mootoriga, sest siis on õli settinud ja tulemus täpsem. Soovitav on enne kontrollimist auto korraks käivitada, et mootor veidi soojeneks, siis süüde välja keerata, mootoril 5 minutit jahtuda lasta ja seejärel õlivarras välja tõmmata.

Viis nippi, kuidas mootori õlitaset korrektselt kontrollida:

1. Jälgi, et auto asetseks kindlal, tasasel ja horisontaalsel pinnal.

2. Käivita auto mootor ja lase sel veidi soojeneda. Seiska auto mootor ja lase viis minutit jahtuda, et õli saaks tagasi valguda.

3. Tõmba mootori ühel küljel olev õlivarras välja, puhasta see salvrätiga või pehme kuiva lapiga ning pane siis kindlalt oma kohale tagasi.

4. Tõmba varras välja ja kontrolli õlinivood. Õlinivoo peab olema alumise ja ülemise piiri vahel*.

5. Kui õlinivoo on alumise märgi lähedal või alla selle, on vaja õli juurde lisada. Peale valada on soovitav umbes poole liitri kaupa ja siis nivood (jälle mõne minuti möödudes) uuesti kontrollida.

* Osal varrastel on märgitud nivoo sooja ja külma mootori korral. Lisaks mõõtevardale on paljudel uuematel autodel ka liigmadala nivoo hoiatustuli.

* Õlinivoo ei tohi ületada maksimumpiiri, vastasel korral hakkab õli läbi karterituulutuse mittesoovitavatesse kohtadesse lekkima. Samuti kipub liiga kõrge taseme puhul õli vahtu minema ja õlikulu järsult suurenema.

* Kui õli on alla miinimumi, siis ei saa õlivõttur õli karterist kätte ja mootor jääb määrimata.

Õlitaseme kontrolli ja õli lisamise sammhaaval videoõpetust vaata Acceleristast.

Jaga artiklit

0 kommentaari

Päevatoimetaja

Marge Sillaots
Telefon 51993733
marge.sillaots@ohtuleht.ee

Õhtuleht sotsiaalmeedias

Õhtuleht Mobiilis