61 kommentaari

L
leo  /   18:55, 7. sept 2017
Keegi T.Rex on Eesti Vabariigi Põhiseadusega vastuolus oleva E - hääletuse ja eelhääletuse kaitseks appi võtnud isegi sellesama põhiseaduse. Ainult et see tsiteerimine jääb kuidagi poolikuks, sest Eesti Vabariigi Põhiseaduse järgi toimuvad näiteks Riigikogu valimised ühe päeva jooksul ja hääletamine on salajane. Mitte nii, et hääletaja selja taga on arvuti juures mitu tüüpi, kes hääletajale " head " nõu annavad
M
Magnitogorsk  /   00:59, 7. sept 2017
Seda turvaauku oligi kommunistidel vaja ,sest venemaa valijad aitavad valida ja saavad oma laiapõhjalist edasi laiendada.
M
mul hoopis sihuke küsimus  /   18:05, 6. sept 2017
ID kaardi ja passi kehtivusaeg saab detsembris läbi. Kui tellin uue passi ja ID korraga on teenus odavam. Mida ma aga selle turvariskise ID kaardiga tegema hakkan? Praegune ID 2012 välja antud ja igati turvaline kuuldavasti. Kas ma pean nüüd siis turvalise kaardi raha eest ebaturvalise vastu vahetama? Või mis? Ja minu turvalise ID kaardiga peaks ju siis E-valida ikka saama. Ma na laisapoolne, ei viitsi sinna jaoskonda talluda. Passi pean niikuinii uuendama, sest muidu ei saa reisima minna.
R
Rahu!  /   22:07, 6. sept 2017
Ära erutu ja vii end teemaga kurssi! Jutt on 2014 a väljastatud ID kaartidega! Enne valimisi on suudetud inimesed endast väljaviia-tublki! Aferistidel see õnnestus!
M
mina sain  /   09:31, 7. sept 2017
aru, et kõik kaardid, mis peale 2014 aastat väljastatakse on turvariskiga.
P
peale  /   16:31, 7. sept 2017
2014.a.oktoobrit, nii teatati raadiouudistes.
N
nujah  /   17:39, 6. sept 2017
kui on 700 000 id kaarti,i siis 400 000 kasutavad id-kaarti sõidudokumendina, sest 400 000 kaarti pole uuendatud, siis pole id-kaart oma eesmärki täitnud.
N
need  /   18:09, 6. sept 2017
kes 2012 lõpus/2013 kestel oma kaarti vahetasid, peavadki alles selle aasta lõpus või järgmise aasta jooksul uuesti vahetama. Jutt käib alates 2014 aastast välja antud kaartidest. Isegi ime, et neid nii palju sest ajast alates on väljastatud.
N
Nõus Äri / 12:08  /   17:26, 6. sept 2017
1 euro igalt mobiil-ID kodanikult kuus teeb mobiilifirmale 1 000 000 eurot sissetulekut. Pole paha. Telefon hakkab vabariigi kodanikku haldama. Pole paha. Ja nii ongi, kes seda ei usu on ikka puhta loll ja lollid valivad jälle oravad võimule, ja viie vaesema riigi hulka me jäämegi .
.
.  /   15:13, 6. sept 2017
Selle võõrvõimurite poolt peale surutud idikaarti võiks üldse ära keelata.
T
Tegelikult  /   14:53, 6. sept 2017
Programmidesse jäetakse teadlikult tagauksed, et neid teatud juhtudel kasutada. Kahe viimase parlamendivalimiste tulemuse analüüs näitas reformierakonna häälte puhul lubatust suuremat kõrvalekallet.
S
siin pole programmidega midagi pistmist  /   16:44, 6. sept 2017
Kiibis on füüsiline viga ning tarkvara siis kas suudab seda viga vältida või ei suuda.
T
Taat  /   14:50, 6. sept 2017
Valida tuleb valimisjaoskonnas hääletussedeliga!
N
Nips  /   09:20, 8. sept 2017
Kui e-hääletada ei saa, siis ei hääletagi! Tühine teema, see valimine. Aga vaat - kui nad mu pangaarvetele ligi saavad, see oleks juba probleem.
K
Kesik  /   14:41, 6. sept 2017
To 14.22 nii oli, et lapselapsed, hooldustöötajad ja heategijad, kes külastasid eakaid. MEIE TEEME ÄRA!
E
Emeriitprofessor  /   14:37, 6. sept 2017
KUI rahvas ikka veel ausaid valimisi soovib, siis võmalikult kiiresti tühistada E-valimised , mida ammugi ükski RIIK ei tunnista !
S
söör...  /   14:36, 6. sept 2017
jälle üks pooletoobine või on eostamisel tilk kust sekka sattunud.
A
AKADEEMIK  /   14:11, 6. sept 2017
Kirjutasin et need augud, kus sulindus lokkab ja on mõeldud teatud kontingelile et kasutada oma kasuk ka võltsvalimisel---millegipärast moder. poolt ei avaldatud !
  /   14:05, 6. sept 2017
Kuidas nüüd minu 90 aastane vanavanaema valimisjaoskonda saab, kui e-valimine ei toimi. KINDLALT EDASI!
N
no sina ju valid oma 90 aastase vanavanaema eest!  /   14:22, 6. sept 2017
nii et,KINDLALT EDASI,oravad
  /   14:30, 6. sept 2017
nii nagu ka nõuka-ajal, tullakse valimiskastiga koju ! Tundub et oled ise ka juba 70-das ja astud KINDLALT TAGASI ---reformar !
A
AKADEEMIK  /   13:56, 6. sept 2017
Piinlik küll aga sellised asjad juhtuvad ainult Eesti vabariigis kus sulleritel on võimalik kõike auke ära kasutada ennem kui midagi ette võetakse ! Loomulikult e-valimised tuleb koheselt tühistada enne kui juba hilja sest ükski riik seda ei aksepteeri !
A
Arutelu  /   13:43, 6. sept 2017
Kes on nõus suvalises juhusuhtes olema ilma kondoomita võib rahus ID kaarti ülistada ja kasutada, iga igaüks ei saagi nakkust. Teised võiksid paraku turvalisuse peale mõelda. Meie võime ikka kõik ka endiseks jätta aga ülejäänud maailm õpib meie vigadest ja nii ei tee.Tegelikult, mis peaks meil selle vastu olema, kui inimesed arvutite asemel jälle tööd saavad?
S
seda, et  /   09:34, 7. sept 2017
inimene tahab töö eest raha, aga arvuti ei taha. Pange pankadesse samapalju tellereid, kui oli vabariigi algusaegadel ja pangateenused muutuvad veel 10 korda kallimaks. Praegugi on ülekande tasu absurdselt suur.
T
tehke  /   13:13, 6. sept 2017
ruttu korda....
muidu võib venemaa turvakakaauku rünnata
T
to: tehke  /   15:50, 6. sept 2017
Hilja! Tundub, et naabril on tervest riigist copy juba käes. Nüüd päästab vaid...
  /   13:03, 6. sept 2017
mind huvitab, kui kaua neid turvaauguga kiipe idkaartide tootmisel nüüd edasi kasutatakse? millal tuleb uus partii?
E
ei juhtunud midagi, lihtsalt 1 kahekümnest avastamata veast tuli välja  /   12:58, 6. sept 2017
Microsoft ju parandab igal kuul 10 tükki. Tavavärk.
M
matsu  /   12:37, 6. sept 2017
ekre ja keskerakond tahavad noori, välismaal töötavaid, maal elavaid ja ettevõtlikumaid inimesi kõrvale tõrjuda e-valimiste kaotamisega. Siis on vanemate inimeste, kodakondsuseta inimeste ja välismaalaste osalusprotsent kõrgem ja need on põhiliselt keskerakonna ja ekre valijad.
E
ega sa mats(u)  /   14:25, 6. sept 2017
oma tarkusega ei hiilga küll.Millegipärast teised eurooplased sellest küll ei unista.
V
vanaisa  /   12:37, 6. sept 2017
Jälle üks poliitiline jura. Keegi kardab jälle E-hääletajaid. Lõpetage inimeste petmine. IT poisid pole teadlased, seega teadlaste jura kellegi poolt tellitud. No ja paanika jälle milline.
P
paanikat poleks  /   14:30, 6. sept 2017
kui e-hääletaja saaks oma hääle liikumist kontrollida,Aga millegipärast ei saa ja miks,teab ainult oravapunt.Eriti paistis silma,kuidas peale selliseid "valimisi" IT tegelane linnapeaks sai.Teate ju isegi kus.
N
no minge siis  /   09:40, 7. sept 2017
jaoskonda ausalt hääletama, kui oravad on võltsimises süüdi. Laske neil, kes tahavad, E-hääletada. Või on võimalik ka lihtsalt E-hääli juurde toota ilma hääletajateta? KE peaks ju igal juhul rahul olema, nad aastaid Tln-s võimul, vaatamata E-hääletusele. Kas oravad vaesekesed ei julge Tln-s hääli võltsida, ainult Tartus jt linnades, kus KE võimul ei ole? Nats äraspidine loogika teil, reffide vastastel.
V
VÄGA OHTLIK VÄGA VÄGA OHTLIK  /   12:20, 6. sept 2017
Reformirottid vöivad e-völtsimise teel jälle vöimule saada ja see oleks Eesti löpp
  /   12:44, 6. sept 2017
seda ei tohi juhtuda ja see e-hääletus tuleb kiiresti ja koheselt KEELATA, sest ükski riik ei tunnista sellist sohihääletust !
Õ
õpi  /   17:58, 6. sept 2017
õigekiri selgeks.
P
praegu  /   11:52, 7. sept 2017
ei valita riigikogu vaid kohalikku omavalitsust. Keda kotib, kes seal võimul on. Tln-s nii ehk naa KE juba aastaid. Pole reffid suutnud valimisi võltsida. Saamatud sellised.
I
Ikka veel räägivad....  /   12:03, 6. sept 2017
Ja nüüd siis kisa tulihingelistelt E-valijatelt, kes ei suuda tõega leppida, et ongi jama majas. Sadatsorti õigustusi isegi USA kuberner Ilveselt kohe varrukast võtta. Tulgu lõpetagu oma raharööv parem Ärmal ära, julgeb veel seletada. Küll näete, ei julge keegi oma häbi tunnistada ja kõik veereb edasi, nagu vanasti. Tean ühte noort IT poissi, kes on võimeline hääled panema sinna kuhu vaja, see on fakt.
  /   12:40, 6. sept 2017
aga see ongi ju nii, refipätid said tänu selle võlts-E-hääletusele ju võimule !
K
kohalikes  /   09:42, 7. sept 2017
omavalitsustes on võimul KE ka, eelkõige Tln-s. Miks oravad siis Tln-s hääli ei võltsinud? Opakad ikka olete, aga mis neist KE pooldajatest tahtagi. Kõva kisa ja vähe loogikat.
R
Riikmobiil  /   11:56, 6. sept 2017
Riik ei suuda ja mobiilifirma suudab. Ühel hetkel avastatakse, et ka mobiili ID -ga saab sama korraldada, mis te siis teete? Igaljuhul oma identiteeti tõestada ga kuu raha makstes bobiirmale ei ole õige riigikorraldus. See on äri kahjustades oma riigi kodanikke.
Ä
Äri  /   12:08, 6. sept 2017
1 euro igalt mobiil-ID kodanikult kuus teeb mobiilifirmale 1 000 000 eurot sissetulekut. Pole paha. Telefon hakkab vabariigi kodanikku haldama. Pole paha.
S
seda  /   17:59, 6. sept 2017
minagi mõtlesin, et mobiil ID tundub olevat märksa vähem turvaline, kui ID kaart.
O
Ometigi üks  /   11:48, 6. sept 2017
eesti keeli ja mõistlikult lahti seletatud asi.
T
tyyp  /   11:37, 6. sept 2017
nüüd lihtsalt kõik peavad maksma uue võtma, hea lihtne raha teenimise võimalus.
P
praegu 700 000, uue aasta alguses üle 1-e miljoni ID-kaardi  /   11:51, 6. sept 2017
Ja see kaartide arv pole väike, hetkel 700 000 kuid järgmise aasta kevadeks kusagil on see number juba üle 1-e miljoni ID-kaardi.
Õ
õigem on kohe ära vahetada need ID-kaardid  /   11:33, 6. sept 2017
Ja kui seda nüüd ei tehta, siis mingi aja pärast tuleb see nagunii see ID-kaartide väljavahetus uute Chippidega kaartide vastu.
Viga on füüsiline ja asub Chipi sees, ehk siis ainult reaalselt uus ID-kaart taskusse.
V
väljavahetus on ainus lahendus...  /   12:35, 6. sept 2017
igasugu turvakoodimine jms. "lukud", on ainult selle probleemi lahendamise - ehk siis kaartide väljavahetamise edasilükkamine.
P
paywall  /   11:28, 6. sept 2017
Roonemaa - zero contribution on topic...
V
vana hõbe  /   11:22, 6. sept 2017
Kõik, milleni ulatub inimmõte, on võimalik ja rohkemgi veel ehk võimalik on ka see, milleni inimmõte ei ulatu.
E
Enyd  /   11:08, 6. sept 2017
Tegelikult võiks e-hääletuse ära küll jätta. Poliitikud käivad sülearvutitega pensionäride juures ja moosivad neid enda poolt hääletama. Kui inimene nõus on, on arvuti kohe võtta ja nii oligi meil vallas üle mõistuse suur pensionäridest e-hääletajate osa möödunud valimistel.
T
tegelikult  /   11:48, 6. sept 2017
Paberhääletuse turvariskid ei ole ainult teoreetilised (nagu ID-kaardi puhul tõestatud) vaid paberhääletuse võltsimise kohta on lugematu arv toimunud ja tõestatud fakte. Paberhääletust võltsida on kordades lihtsam kui avalikuks tulnud ID-kaardi viga võimaldaks.
Kas paberil valimise peaks keelama?
  /   12:10, 6. sept 2017
Siin pole kellelgi õigust öelda, et nii või naa PEAB. On põhiseadus, kus kõik täpselt kirjas, missugune valitsus seda täitma asub, ei tea. Seni on sellest kaugemale mindud iga järgneva võimu toel. Vaevalt, et niipea seda tuleb, kaalul on rohkem, kui elu.
T
T.Rex  /   13:12, 6. sept 2017
Ja, mida see põhiseadus siis ütleb?
§ 60. Riigikogul on sada üks liiget. Riigikogu liikmed valitakse vabadel valimistel proportsionaalsuse põhimõtte alusel. Valimised on üldised, ühetaolised ja otsesed. Hääletamine on salajane.
Ühetaolised e. igaühel on võrdselt hääli (üks), mida arvestatakse sarnaselt. See ei ütle midagi hääletusprotseduuri kohta. Sama klausel on ilmselt enamiku riikide põhiseadustes ja nendes, nagu meilgi, on käibel korraga mitu erinevat hääletusprotseduuri.
V
Vaat tegelikult  /   15:38, 6. sept 2017
Selliste juhtude ilmnedes paberhääletusel on jaoskondade hääled kehtetuks tunnistatud ja uued valimised korraldatud, seega see risk on olematu. Maailmapraktika tunnistab igati paberhääletust sest seda on võimalik kontrollida ja ka vaadelda hääletuse protsessi.
T
Tavaline ühetaolisus  /   00:27, 7. sept 2017
1. Tahan ka valimispäeval (elektroonselt) hääletada!
2. Ja kui ei saa, siis tahan valimispäevale eelneval esmaspäeval, teisipäeval ja kolmapäeval (paberümbrikuga) eelhääletada!
3. Ja kui eelnevaid ei saa, siis võiks vähemalt paberhääletus (valimispäeval või eelhääletusel) olla ööpäevläbi!
K
kui   /   09:46, 7. sept 2017
paberhääletuse risk on teoreetiline, siis ehk teed mulle selgeks, kuidas oli võimalik, et NL-s KP alati 99% hääli sai? Paljud rikkusid hääletussedeleid, aga tulemus oli ikka 99%. Mu mees oli korra valimisjaoskonna juhataja ja luges hääled ausalt kokku. Sai miski 87% ainult. Ilge skandaal tuli.
S
seitsmenda päeva adventist  /   11:00, 6. sept 2017
Ise vist lõhuvad id süsteemi et õigustada inimeste kiibistamist või laseriga märgistamist,kõike võib olla.
S
Söör fon krat   /   13:17, 6. sept 2017
Hei kesk-ekrelased . Visake kähku aknast välja oma telefon arvuti ja Id-kaart. Nad võivad teile viga teha.
J
Jäme Jalg   /   16:42, 6. sept 2017
Sõõr, ega juhuslikult Napoleon naabriks ole?
S
Söör fon krat  /   23:25, 6. sept 2017
Ei ole, sa ekrenaut. Üks väga kena noormees on ja temaga on meestevaheline seks jumalik! Kadesta, kesik!

Päevatoimetaja

Maarit Stepanov
Telefon 51993733
maarit.stepanov@ohtuleht.ee

Õhtuleht sotsiaalmeedias

Õhtuleht Mobiilis