KAKS HINDA | sama lennuk, samad teenindajad, kaks erinevate hindadega menüüd. (Aivo Kallas KliffKlaus)

Kujutage ette, et olete mitu päeva viibinud väliskomandeeringus seminaril, kus pole ühtegi Sinu emakeeles rääkivat inimest. Ja siis astud Nordica värvides lennukisse ja Sind tervitatakse eesti keeles. On ju tore!

Just selline kogemus tabas üht Õhtulehe lugejat eelmisel nädalal, kui sõitis Varssavist kodumaa poole. Seminarijärgseks lõõgastuseks võttis ta istmetaskust välja menüü ja vaatas jookide hindu. Seejärel märkas ta midagi kummalist.

„Eestikeelses Nordica kirjadega menüüs maksis väike pudel veini viis eurot, 0,33-liitrine kodumaine õlu neli eurot. Kuna see tundus liiast, siis jätsin tellimata ja asusin lehitsema samas istmetaskus olnud LOT-i (Poola lennufirma, millega koostöös Nordica tegutseb – toim.) kirjadega menüüd, kus samasugune vein ja Heinekeni õlu maksid ligikaudu 10 zlotti (umbes 2,3 eurot),“ kirjeldab lugeja. „Poolas on küll õlu odav, kuid näiteks Varssavi lennujaamas maksis pooleliitrine õlu isegi Tallinna lennujaamast rohkem.“

„Kuna lennul oli nii Nordica rahvusmustris stjuuard kui ka LOTi nimesildiga poolakast lennuteenindaja, siis kutsusin igaks juhuks poolaka ja küsisin veini. Suur oligi mu üllatus, kui pangakaardilt võttis see maha 2,49 eurot. Kas see tähendab, et kui oleksin tellinud Nordica stjuuardi käest, kas ma oleks siis pidanud maksma nende menüü järgi ja juba viis eurot?“ küsib lugeja.

Õhtuleht päris seepeale Nordicalt aru, kas tõesti on samas lennukis poolakatele mõeldud toidu- ja joogipoolis tükk maad odavam? Nordica esindaja Toomas Uibo sõnul päris nii see ei ole, vaid sõltub sellest, et millise firma nominaalselt antud marsruudil lendab ja tavalendaja peab hinnaüllatuste vältimiseks vaatama, milliste numbritega algab tema piletikood.

„Tihe koostöö Nordica ja LOTi vahel väljendub ka selles, et meie lennukid lendavad ühe päeva sees nii Poola lennufirma kui ka Eesti lennufirma lende. Nii on ühe ja sama lennuki pardal kaks erinevat toodet. Oma pardapoe menüüs informeerime sellest ka oma kliente. Sama lennu ajal kahte erinevat menüüd siiski ei müüda. Kõik lennud mis algavat tähe- ja numbrikombinatsiooniga LO8, kuuluvad Nordica programmi ja kõik mis algavad LO7-ga kuuluvad LOTi lennuprogrammi. Vastavalt sellele pakutakse pardal kas siis Nordica või LOTi teenuseid,“ selgitas Uibo.

„Mis puutub hindadesse ja pakutavasse, siis siin on mõlemal ettevõttel vabad käed kujundada antud strateegiat teineteisest sõltumatult. Nordica suund on olnud algusest peale pakkuda oma reisijatele head Eesti disaini ja kvaliteetseid Eesti tooteid. Sama lugu on ka veinidega kus valiku kriteeriumiks pole olnud ainult hind vaid sobivus meie toidumenüüga. Kuna veinide tootmisel on teistel maadel suuremad kogemused kui Eestil, siis oleme teinud oma teadliku valiku hispaanlaste poolt pakutavast. Tähtpäevade puhul pakume siiski ka Eestis toodetud vahuveini Fest.“

Jaga artiklit

29 kommentaari

P
pilet  /   10:21, 13. sept 2017
Miks ma ei imesta.Estonian airi ajast on meeles mitmed faktid.Üks näide-naine pidi tulema Prantsusmaale.Vaatas piletitTallinast Pariisi .Ma ütlesin,et vaaatan ja ostan ise.Ja oh imet.Samale lennukile ostes Prantsusmaal tuli hind 69EUR-i odavam.

Päevatoimetaja

Maarit Stepanov
Telefon 51993733
maarit.stepanov@ohtuleht.ee

Õhtuleht sotsiaalmeedias

Õhtuleht Mobiilis