Aastal 2011 lubas Kia oma ideeautoga GT uut peatükki brändi ajaloos, kirjutab Veli V. Rajasaar. Ja ennäe – autotööstuse kontekstis ei läinudki kaua aega, kuni töö viljad meie ette jõudsid. Kia Stinger on Korea autotootja seni võimsaim ja kiireim seeriamudel, mis lubab astuda tugevalt turul kanda kinnitanud konkurentide varvastele.

Mul oli suurepärane võimalus Mallorcal uustulnukaga lähemat tutvust teha. Pärast kahepäevast testsõitu tuleb tunnistada – see võib tal isegi välja tulla.

Aga see on ju ... Kia?!

Täpselt – see tähendab seitsmeaastast garantiid ja omas hinnaklassis kompromissitut lisavarustust. Sellegipoolest on Stingeri suurimaks proovikiviks enda kehtestamine peamiselt Saksa päritolu GT-sedaanide hulgas.

Kia kui brändi maine on põhjendatult tõusujoonel, kuid seda vaid teadjamate hulgas – netikommentaatorid ja pendlitega varustet teadmamehed pistavad aga kriiskama ja keelduvad kategooriliselt proovimastki.

Nende kaotus. Kia vastupidavusindeksi näitajad on sakslastest ettepoole tõmmanud. Stingeri platvormi eest vastutab staažikas BMW M-divisjoni härrasmees.

Dünaamikat on timmitud nii Kia testrajal kui ka Nürburgringil (väidetavalt 10 000 km prototüübi kohta). Ning loomulikult pole ka mugavusvarustusega koonerdatud – kuidas muidu saaks uustulnukas loota sakslastest konkurentide kliente üle meelitada?

Sisu ja numbrid

Stingerit pakutakse kolme mootoriga – 2,2-liitrine turbodiisel, 2-liitrine turbobensukas ja 3,3-liitrine topeltturbobensukas. Puristidele on platvormi koha pealt häid ja halbu uudiseid – kõik Stingerid on saadaval kas taga- või nelikveolistena, ei mingit valevedu.

Küll aga pakutakse vaid kaheksakäigulist automaatkasti, mis teoorias mugavale GT-autole sobima peaks. Sellest hiljem pikemalt.

Eestis hakatakse pakkuma kõiki kolme mootorit, varustustasemeid on kaks – GT-Line väiksemate mootoritega autodele ja GT tippmudelile.

Kuigi ka madalamas varustusastmes Stingerid teevad konkurentidele hinna mõttes igakülgselt silmad ette, lisab tippmudel veel nipet-näpet juurde – muuhulgas Brembo pidurid, ECS (elektrooniliselt kohandatav vedrustus) ja peensusteni seadistatavad esiistmed.

Millised on Kia välisilme ja sisemus, sõidukogemus Rennarena ringrajal Mallorcal, serpentiinidel, mägedes ja nõelasilmakurvides, masina iseloom ja käigukast (või lödikast), loe edasi Acceleristast.

Jaga artiklit

0 kommentaari

Päevatoimetaja

Marge Sillaots
Telefon 51993733
marge.sillaots@ohtuleht.ee

Õhtuleht sotsiaalmeedias

Õhtuleht Mobiilis