Keedad hommikul kohvi ja praed muna. Oled sa kunagi mõelnud need kaks tegevust ja toitu-jooki ühendada? Tuleb välja, et nii mõnedki spordimehed sellist kombinatsiooni harrastavad, kirjutab Men’s Health.

Kuuma musta kohvi ja toore muna kokkusegamist on väidetavalt harrastatud juba sajandeid ning eeskätt Ungaris, Skandinaavias ja Vietnamis. Tulemuseks on paks koorene ja magus jook, mis on toitainerohkem kui tavaline kohv.

Toitumisteadlaste sõnul ei pruugi selline munajoomine sind tingimata ka salmonelloosi nakatada. Salmonella bakterid peaksid hävima 71 kraadi juures ning kohvi tehakse tavaliselt keeva ehk sajakraadise veega. Lihtsalt sooja kohvi sisse toore muna poetamine võib siiski osutuda terviseohuks.

Kanada korvpallikoondise toitumisjuhi Marc Bubbsi sõnul harrastati seda kombinatsiooni vanasti unikaalse maitse pärast. Aga viimasel ajal on see hakanud koguma populaarsust trennieelse joogina. Tema sõnul on see näiteks hea hommikuse kardiotrenni eelne energiaallikas. Eriti hinnas pidi see olema näiteks ultramaratoonarite seas.

Kofeiin enne trenni võib parandada sooritust – see fakt on korduvalt tõestust leidnud. Aga miks sellele muna lisada? Põhjus: ports valku ja rasva aitab lihastel trennist taastuda.

Siinkohal läheb asi aga segasemaks. Bubbsi sõnul on munakohv hea trennieelne jook. Toitumisspetsialist Marjorie Cohn aga kinnitab, et rasvhapped ja valgud teevad munast hoopiski hea taastava trennijärgse toidu. Tema sõnul peaks lihaste maksimaalse taastumisefekti saamiseks sööma muna pool tundi pärast trenni.

Bubbs aga leiab, et peale trenni ei peaks kohvi jooma. Pigem tahab ülesköetud närvisüsteem siis rahuneda, mitte kofeiini abil veelgi rohkem pingestuda.

Niisiis, üks munakohvi komponent on hea enne trenni ja teine pärast ...

Cohn ja mitmed teised toitumisspetsialistid ütlevad: joo kohvi ja söö mune. Eraldi.

Jaga artiklit

0 kommentaari

Päevatoimetaja

Marge Sillaots
Telefon 51993733
marge.sillaots@ohtuleht.ee

Õhtuleht sotsiaalmeedias

Õhtuleht Mobiilis