Tehnika

Eestlane Leedus kiireim 

Elmar Ots, 13. august 2002, 00:00
“TURBOSIGAR”: Hannes Luha 12 aastat vana, “sigariks” hüütav Audi on sedavõrd hea tervise juures, et pärjati äsja Leedus nobedaimaks nelikveoliseks. Tiina Kõrtsini
Eestlane Hannes Luht käis Klaipedas kiirendusvõistlusel leedulastele kohta kätte näitamas ning - tänu väikesele vedamisele - see ka õnnestus.

“Leedu kiirendusvõistlusel “Kalnapilis Drag” läks tõepoolest hästi,” muheleb Hannes Luht oma Audi esiklaasil olevale võitjakleepsule viidates. “Finaalis läksin kokku uskumatult kibedalt liikunud Lancia Delta Integralega, kuid... Lancia-mees varastas stardis ja klassivõit oligi minu.

Superfinaalis oli aga vastaseks BMW M3. See sõit lõppes teadagi, kuidas,” tunnistab Luht, et tema 2,2liitrise turbomootori ja nelikveoga “sigar” sai jagu sellisestki muskelautost.

Leedu kiirendusvõistlus oli sellepoolest omapärane, et seal võisteldi mitte tavapärasel veerandmiilisel (402 meetrit) rajal, vaid hoopis poole lühemal maal. Ilmselt sellepärast, et võistlussarja korraldatakse otse linnatänavail ning 400 meetri peal saaksid autod sisse juba liiga suure hoo - lõppkiirus küünib 160-180 kilomeetrini tunnis.

“200 meetri peal sain ajaks 8,355 sekundit. Veerandmiili rekord on aga läinud nädalavahetusel sõidetud 12,828,” loeb Luht üles raske (1650 kg), ent võimsa Audi võimetest rääkivad arvud.

Audi sportmudeli RS2 sisselaskekollektori, nukkvõllide ja turbokompressori ning Motronicu sissepritsesüsteemiga täiendatud 2,2liitrine mootor pumpab 1,6baarise ülelaaderõhu juures välja massiivsed 360 hobujõudu, mis tänu neljarattaveole ja 225 millimeetrit laiadele 18tollistele rehvidele ei lenda mitte suitsuna õhku, vaid pühenduvad kogu täiega auto edasiviimisele.

Või siiski mitte päris alati - jõudu ja pidamist on autol sedavõrd, et käigukaste ja diferentsiaale läheb kiirendusvõistlustel rahmeldades nagu leiba.

“Auto jõudis mulle kätte eelmise aasta jaanipäeva eel ning praegu on all juba neljas käigukast,” kirjeldab Luht 360 hobujõu täieliku vallapäästmise võimalikke tagajärgi.

Kui aga valge “sigar” omanikku alt ei vea (enamiku ajast püsib see siiski hoos!), pole Luha hoiatav ähvardus “Speedestil” ilma teha päris laest võetud. Kui mullu pälvis Aivar Linnamäe Porsche Carrera 4S aasta kiireima tiitli 1/4miiliajaga 13,11 sekundit, siis on turbo-Audiga stardis mahti kas või ligi 0,3 sekundit magada ja ikka sama kiiresti lõpetada.

“Hea tulemus on aga nii mitme asja kokkulangemisest kinni, et...” võtab Luht pärast lühikest järelemõtlemist oma sõnu natuke tagasi. Kuid kõigest natuke.

“Speedest 2002”

Traditsiooniline kiirendusvõistlus “Speedest” peetakse tänavu 7. septembril ja taas Tallinnas Laagna teel. Võistlusklasse on aga rohkem kui kunagi varem, sest seekord tuleb lisaks kuni 60 autole rajale ka ligi 40 mootorratast.

PÄEVATOIMETAJA

+372 5199 3733
aare.kartau@ohtuleht.ee

TELLIMINE JA KOJUKANNE

+372 666 2233
tellimine@ohtulehtkirjastus.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtulehtkirjastus.ee