Tehnika

Honda palus enne skandaali Takatal turvapadjad turvalisemaks muuta 

AutoNet.ee, 30. märts 2016, 11:49
Honda NSX
Honda palus 2009. aasta augustis, et neile turvapatju tarniv Takata muudaks turvapatjade disaini, vähendades sellega potentsiaalseid turvariske.

Probleem seisneb aga selles, et USA seaduste kohaselt peavad autotootjad ametivõimudele märku andma, kui teevad oma autode juures mõne muudatuse turvalisuse tagamiseks. Tegu on läbipaistvust suurendava meetmega, mis peaks ohud esile tooma ning vältima olukordi, kus üks autotootja, kes on potentsiaalse vea avastanud, ei avalikusta seda, lootes et tema konkurentide maine kahjustada saab.

Honda väidab aga, et nad ei pidanudki ametivõime väikesest muudatusest teatama, kuna nad ei avastanud toote disainiviga, vaid muudatus seisnes potentsiaalsete tootmisdefektide mõju vähendamises.

Takata on mäletatavasti uurimise all defektsete turvapatjade pärast, mis võisid teatud oludes avanemisel plahvatada. Kui suurem rõhk vigaste turvapatjade väljavahetamisel lasub Takatal, siis tule alla on sattunud ka Honda. Kahtlustatakse, et Honda teadis juba enne defekti avalikukstulekut selle olemasolust, kuid ei reageerinud probleemile.


Volkswagen Passat CNG
14 900 EUR

BMW X6 M
18 000 EUR

Hyundai Santa Fe
1 300 EUR

Opel Vivaro
2 500 EUR

Scania R 500 LA6X2MNA
3 500 EUR