Tehnika

Selgus Takata vigaste turvapatjade plahvatamise põhjus 

AutoNet.ee, 5. mai 2016, 14:28
Takata
Takata turvapatjade plahvatamise skandaal on kestnud juba aastaid ning kuigi turvapatjade ebaturvalisuse üle on rohkelt spekuleeritud, ei suudetud tegelikult siiamaani teaduslikult kinnitada, mis täpselt valesti on.

Nüüd on see muutunud. NHTSA leidis, et turvapatju avav "lõhkeaine" ammooniumnitraat muutub ajapikku temperatuurikõikumiste ja niiskuse tõttu ebastabiilseks ning võib teatud juhtudel niimoodi plahvatada, et turvapadja teraskonstruktsioon ei pea suurele rõhule vastu ning selle killud lendavad inimese suunas ja tekitavad vigastusi. Niiskus pääseb turvapatjadesse sisse vale disaini tõttu.

Seega on suurimas ohus vanemad autod, mis asuvad niiskemates piirkondades. Näiteks USA puhul armastatakse välja tuua Florida osariiki, kui kõige ohustatumat. Nendes piirkondades tegeletakse turvapatjade väljavahetamisega ka eelisjärjekorras.

Tänaseks on kinnitatud 13 juhtumit, kus inimene on vigase turvapadja tõttu hukkunud, ning vigastatuid on üle 100.

Seoses avastatuga on viimasel ajal aktiivsemalt alustatud ka Takata turvapatjade väljavahetamisega. Ainuüksi USA-s on vahetamisse kutsutud 28,8 miljonit turvapatja (ühel autol võib neid olla ka mitu), kuid Takata teatas eile, et kavatseb veel 35-40 miljonit ühikut välja vahetada.


Nissan Primera
500 EUR

Honda Jazz
700 EUR

Renault Laguna
600 EUR

Lexus NX 300 h
37 900 EUR

Skoda Fabia
4 000 EUR