Tehnika

Ühendatud salong: uus Opel Zafira 

AutoNet.ee, 1. juuni 2016, 14:43
Opel Zafira Opel
Opel Zafira on olnud tuntud oma mitmekülgsuse ja optimaalse mugavuse poolest juba sellest ajast saadik, kui Opel selle mahtuniversaalide segmendis seitsmeistmelise lahendusega mudeli 1999. aastal turule tõi. Kokku on Opel müünud juba umbes 2,7 miljonit Zafirat – peamiselt peredele ja professionaalidele, kes vajavad mahukat ja paindlikku sõidukit, millega oleks mugav pikki maid sõita. Uus Zafira, mis tuleb varsti müügile ja mida hakatakse tarnima septembris, paistab loomulikult silma oma eelkäijate teada-tuntud väärtustega, nagu Flex7® istmesüsteem, ergonoomilised AGR sertifikaadiga esiistmed, FlexFix® jalgrattahoidik ja FlexRide adaptiivne stabiilsustehnoloogia, aga ka uue atraktiivse välisilme ja sisemusega, mis rõhutavad ruumikust ja suurepärast ühilduvust. Uue põlvkonna IntelliLink teabe- ja meelelahutussüsteem, mis ühildub Apple CarPlay ja Android Autoga ning Opel OnStar süsteem (Eestis saadaval aasta lõpus) tagavad teile, teie sõpradele ja perele teel olles hea ühenduvuse...

Sportlik välimus, uhke sisemus

Uue Zafira disainimeeleolu määrajateks on uus dünaamiline esitulede ehitus ning varasemast märksa sportlikumad ülemine ja alumine iluvõre. Esituled sulanduvad kokku radiaatorivõrega, moodustades graafilise terviku. Skulptuurne logoga kroomliist saab optiliselt otsekui üheks esituledega, rõhutades veelgi sõiduki laia üldmuljet. Lisaks sellele iseloomustavad uut tulede disaini Opelile iseloomulikud filigraanselt vormitud topelttiiba meenutavad päevatuled. Rattaid ümbritsevad atleetlikud rattakoopad. Kõik see annab uue Zafira esiotsale tugeva, sportliku ja dünaamilise välimuse.

„Uue Zafira esiotsa disainis on üle võetud mitmed auhinnalise uue Astra omadused, mis on nüüdseks saanud Opeli uue portfelli lahutamatuks osaks. Selle teravad topelttiiba meenutavad täpsed päevatuled näitavad rafineerituse uut taset, mis peegeldub ka sisemuses, kus on täiesti uue kujundusega juhtpaneel. See on puhtam, selgem ja veelgi kasutajasõbralikum,“ ütles Mark Adams, Euroopa disainiosakonna asepresident.

Uue Zafira salong on täielikult ümber kujundatud ning on nüüd lihtsam ja elegantsem. Uus disain pakub paremat nähtavust ja tagab ka selle, et kõik näidikud ja juhtnupud on kenasti käeulatuses. Teabe- ja meelelahutussüsteemi ekraan, mis asus keskkonsooli peal, on asendatud uue madalama integreeritud puuteekraaniga ja paljud nupud on eemaldatud. Lülitid on nüüd muu kujunduse sisse integreeritud. Tsingitud U-kujulise raami ja 7-tollise puuteekraaniga süsteem on disainitud tippklassi tahvelarvutite kvaliteeti silmas pidades. Uue kujundusega rool, mille sisse on väikeselt ja tõhusalt pakitud turvapadi, näeb hea välja, aga seab tähtsale kohale ka ergonoomika.

Opel pakub uuele Zafirale ka kahte uue põlvkonna IntelliLink teabe- ja meelelahutussüsteemi. R4.0 IntelliLink toob salongi nutitelefonide maailma, võimaldades ühilduvust nii Apple CarPlay kui ka Android Autoga. Neile, kes vajavad navigatsioonivõimalusega teabe- ja meelelahutussüsteemi, pakub Opel Navi 950 IntelliLinki. Loomulikult on uues Zafiras saadaval ka Opel OnStar süsteem koos automaatse hädaabikõne süsteemi (ACR) ja paljude muude funktsioonidega, mille hulka kuuluvad näiteks Destination Download (Navi 950ga) ja ka 4G LTE Wi-Fi pääsupunkt, kui seda pakutakse (võimaldab ühendada kuni seitse seadet – üks igale autos viibivale inimesele). See on tõeliselt mugav peredele või professionaalidele, kes reiside ajal võimalikult head ühenduvust vajavad.

Ülim mitmekülgsus ja ruumikas salong

Nagu Zafira eelmiste põlvkondade puhulgi, saavad juht ja reisijad muretult lõõgastavat sõitu nautida tänu lisavarustusena pakutavatele kuues suunas reguleeritavatele ergonoomilistele AGR sertifikaadiga sportistmetele ja mitmeotstarbelisele FlexRail® konsoolisüsteemile. See hoiustamissüsteem koosneb alumiiniumist juhikutel liikuvast suurest hoiusahtlist ja topsihoidikutest ning kasutab asjalikult ära esiistmete vahelist ala – just seda kohta, kus see kõige paremini juurdepääsetav ja vajalikum on. Teises reas saavad reisijad nautida ainulaadset lisavarustusena pakutavat Lounge Seating istmesüsteemi. Tänu nutikale mehhanismile on keskmise istme seljatugi etteklapitav ja pööratav, moodustades külgmiste istmete jaoks mugava käetoe. Istmeid saab ka taha- ja sissepoole nihutada, nii et jala- ja õlaruumi on lausa eriti palju. Kolmanda rea istmed saab täielikult põrandasse alla klappida, nii et tulemuseks on tasane pagasiruumi põrand. Selline mugavuste rõhutamine teeb Zafirast midagi enamat kui vaid pereauto – Opeli disainerid on teinud auto sisemusest koha, kus on mõnus lõõgastuda ja ruumikust nautida, olgu tegemist siis ärireisi või puhkusega.

Uue Zafira mugavus ja ruumikus avaldavad veelgi enam muljet, kui neile lisada lisavarustusena pakutavad panoraamklaas ja -katus. Esiklaas ulatub kapotist peaaegu B-piilarini. Esiistmel istujate vaade on seega minimaalselt piiratud. Panoraamkatus jätkub esiklaasist ja ulatub sõiduki tagaosani välja. See loob valgusrikka ja õhulise salongi.

Nutikad hoiustamislahendused

Uus Zafira pakub midagi enamat kui „lihtsalt“ äärmiselt mugavat sõitu. Salongi saab vabalt kasutada ka kauba vedamiseks. Viieistmeline mudel mahutab standardi ISO 3832 alusel vähemalt 710 liitrit (kui teise rea istmed on alla klapitud, siis kuni 1860 liitrit).

Lisaks on selles mudelis üle 30 panipaiga, nende hulgas eelmainitud FlexRail® keskkonsool. Peale selle pakub FlexFix® rattahoidik rattasõiduhuvilistele lihtsat ja praktilist süsteemi ratta kinnitamiseks. Tagumise kaitseraua sisse integreeritud süsteem libiseb sahtlina välja ja mahutab kuni neli jalgratast. Isegi täielikult laetud rattahoidikut saab kallutada, et sõiduki tagaluuki avada.

Uuenduslik, turvaline, kohandatav, dünaamiline

Muus osas on Opeli insenerid jällegi järginud Opeli strateegiat ehk teinud adaptiivsete LED-esitulede näol uusima tehnoloogia taas kord laiemale tarbijaskonnale kättesaadavaks. Uus AFL LED-süsteem kohandab esitulede valgustust vastavalt sõiduoludele ja tagab optimaalse valgustuse ilma teisi juhte pimestamata. Süsteem pakub üheksat erinevat funktsiooni/valgustusrežiimi: näiteks linnavalgus, maanteevalgus, kurvides ja ümber nurga sõitmise valgus, tagurdamisvalgus, pidurdusrežiim (eco) ja turistirežiim.

Peale selle aitab Opel Eye uue põlvkonna esikaamera juhti kõigis abifunktsioonides, nende hulgas AFL LED-süsteemi kaugtulede abisüsteemis (HBA) ja liiklusmärkide tuvastussüsteemis (TSA). Pikivaheindikaator (FDI) näitab esikaamera abil vahekaugust eessõitva sõidukini ning otsasõiduhoiatus (FCA) annab visuaalse ja helisignaali, kui vahemaa auto ja eessõitva sõiduki vahel väheneb liiga kiiresti. Sõidureast lahkumise hoiatus (LDW) aktiveerub automaatselt kiirusel üle 60 km/h ja hoiatab juhti helisignaali ja näidikupaneelil kuvatava märguande abil, kui auto ületab joone suunatuleta.

Uus Zafira pakub veel kahte funktsiooni, mis suurendavad kasutusmugavust ja vähendavad stressi: adaptiivne kiirushoidik (ACC) ja FlexRide. Adaptiivne kiirushoidik aitab esivõre taga asuva radari abil juhil hoida valitud kiirust ja määratud vahekaugust eessõitvast sõidukist. Juht saab lisaks kiirusele valida ka soovitud kauguse eessõitvast sõidukist – valida on kolme võimaluse vahel: kaugel, keskmisel kaugusel, lähedal. Adaptiivne mehhatrooniline FlexRide veermik kohandab sõiduki käitumist vastavalt sõiduolukorrale, sõidustiilile ja juhi isiklikele eelistustele. Zafira ostjad saavad valida ka mitmete mootorite vahel. Opeli praeguse strateegia eesmärk on tagada, et uus Zafira oleks oma segmendi ainus sõiduk, mis pakub täisvalikut sisepõlemismootoreid ehk bensiini-, diisel-, vedelgaasi- ja maagasimootorit.


Mercedes-Ben z ML 350 BLUETEC 4MATIC
53 900 EUR

BMW X3 xDrive 28I M-Pakett
23 500 EUR

Audi A4 Avant 2,0 TFSI Quattro
22 900 EUR

Lexus IS 250 Cabrio Executive Mark Levinson
19 500 EUR

Honda Insight 1.3 Elegance
9 900 EUR

PÄEVATOIMETAJA

+372 5199 3733
aare.kartau@ohtuleht.ee

TELLIMINE JA KOJUKANNE

+372 666 2233
tellimine@ohtulehtkirjastus.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtulehtkirjastus.ee