Tehnika

Äri õitseb: märtsis kasvas Eesti uute sõiduautode müük kümnendiku võrra (2)

Toimetas Vidrik Võsoberg, 7. aprill 2017, 09:06
Toyota Avensis, Eesti populaarseim sõiduauto märtsis 2017.  VIDA PRESS
Eesti autoturg õitseb. Märtsis müüdi kokku 2232 uut sõiduautot, mis ületas möödunud aasta müügi 211 auto võrra. Esimese kvartali jooksul on Maarjamaal müüdud 5869 uut sõiduautot ehk eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 8,1% enam.

Rahulikumalt möödunud veebruari järel tegi uute sõiduautode müük Eestis taas suure tõusu, kasvades 2016. aasta märtsiga võrreldes 10,4%. Selline kasv rõõmustab ja kurvastab automüüjaid ühtaegu, sest praegu on pidu, aga juba on kuulda arvamusi, et kaua see ei kesta ...

Erinevate segmentide võrdluses müüdi märtsis enim väikeautosid, mille osakaal kogu müügist oli 21,6%. Väikeautode müügikasvu võib pidada positiivseks, sest siiani oleme saanud uhkustada ikka väike-keskklassi tublide müüginumbritega. Euroopalik lähenemine, et linnaauto võib olla ka väike, hakkab tasapisi eestlastelegi omaseks saama.

Paastukuul läksid jätkuvalt väga hästi kaubaks ka maasturilaadsed tooted: keskmise suurusega kõikjalsõitjad moodustasid märtsi kogumüügist ligi viiendiku (19,4%), väikemaasturid vaid nõksu vähem (18%).

Elektriautode müüginumbrid on kuust-kuusse olnud pea olematud. 2017. aasta märtsi võib selles segmendis pidada isegi edukaks, osteti koguni 6 uut elektriautot. Eksporti läks 172 sõiduautot.

TUTTAV ESIKOLMIK: TOYOTA, ŠKODA JA RENAULT

Siinkohal on paslik tsiteerida kirjandusklassikat: kord Toyota peal ja Škoda all, siis Škoda peal ja Toyota all. Need kaks automarki riisuvad kuust-kuusse ja aastast-aastasse Eesti autoturul koore.

Märtsis müüdi 436 Toyota märki kandvat sõiduautot, Škodasid haarati 292 tükki ning Renault’l on ette näidata 148 auto müük.

Esikümnest leiame seekord ka Subaru, millele ilmselgelt tõi edu massiivne Outbacki sooduskampaania. Väikese üllatusena lõpetab urbekuu edetabeli Citroen, mis seni on olnud tubli tegija tarbesõidukite turul, sõiduautode koorekihi sekka pääseb aga harva.

Esimese kolme kuu lõikes juhib markide esikümmet ülivõimsalt Toyota, mis on ühtekokku müünud 985 autot, sellele järgneb Škoda 646 sõiduautoga ning võrdselt 439 autot müünuna jagavad pronksikohta Renault ja Volkswagen. Esimese kvartali tublimate esikümne lõpetab Opel, mis märtsis paraku tabelisse ei jõudnudki.

Enimmüüdud markide tabelit vaata ning mudelite kohta loe ja vaata Acceleristast.

 

PÄEVATOIMETAJA

+372 5199 3733
aare.kartau@ohtuleht.ee

TELLIMINE JA KOJUKANNE

+372 666 2233
tellimine@ohtulehtkirjastus.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtulehtkirjastus.ee