Militaar

PÕNEV AJALUGU: Vene superallveelaeva mehitati omal ajal Eestist

Toimetas Vidrik Võsoberg, 10. august 2018, 11:27

27 KOMMENTAARI

b
bosun/ 27. juuli 2017, 21:24
AJh neid Eesti mehi käis sel allveelaevadel palju läbi pidin ka minema ga läksin merekooli ksut sain vabastuse olin läpus 45 päeva Tallinnas miinisadamas miinitraaleril,aga tegime kaptenile 3 (konni) ja päevad sai lühemaks 30!Käisime allveelaeval Lembitu filme vahetamas ,küll sai nalja avasime ühe luugi aga madrused vorpisid Dembli pilte pimikus:) valgustasime ära!Veel nägi 80 date lõus Ruhnu saare juures ankrus öösel allveelaeva tüürmann näitas topitulesid ja vaatsime kaardilt sügavudt ,farvaater täitsa sobis?ei te mida ta seal tegi?laadis akusi või bunkerdas ,tervtan seejuures kõiki Eesti meremehi,kes on tõelised profid ,võrreldes lätlaste ja leeedukatega!sic:)
v
vidrik !/ 27. juuli 2017, 20:09
v
vidrik/ 27. juuli 2017, 20:38
Vidrik on alati valmis kaineks saama.
k
kass/ 27. juuli 2017, 18:26
nüüd pannakse Aurora kõrvale seisma
y
yheks/ 27. juuli 2017, 17:41
eelduseks ohtulehes tootamiseks on ajupuue ja kirjaoskamatus.
h
Haim Zeppik/ 27. juuli 2017, 15:51
See laev olääne Kaluri koostöös.evat ehitatud Haapsalu KEK ja Lääne Kalur -i koostöös.
s
Sõber/ 27. juuli 2017, 16:55
Zeppik, riaisk mia löö sumaha !!!
a
Andres/ 27. juuli 2017, 14:23
Superallveelaev oli omal ajal titaanist korpusega "Komsomolets". Selle suutsid nad oma lollusega Norra merre uputada. Läks põlema lihtsalt. Super oli ta sukeldumisesügavuse poolest, tehnoloogia vast Lada.
p
Pensionil onu/ 27. juuli 2017, 15:40
Titaan on liialt haruldane ning kallis metall, et sellest mitme tuhande tonniseid allveelaevu vorpida. See Komsomolets oli eksperimentaalne ainueksemplar ja selle kokkusulatamine pani ilmselt NSVL titaanivarudele paraja põõna. Üldreeglina kasutas NSVL ja praegu Venemaa oma allveelaeva kerede jaoks kordades odavamat kroomnikkelterast või muid vastupidavaid terasesulameid.
Titaani põhiosa kulub kosmose ja sõjalennunduse tehnika peale, rakettidesse. Aga mingi jagu ka meditsiini ja muu jaoks. Omal ajal, kui NSVL ja Prantsusmaa võidu ülehelikiirusega reisilennukit projekteerisid pani just titaani vähesus ja kõrge hind Concorde ning Tu-144 projekteeritaatele kiirustele piirid ette. Sest hinnast lähtudes tuli piirduda vaid duralumiiniumist keredega. Suuremate kiiruse püüdlemine oleks nõudnud juba kordades kallimat titaanisulamitest keret. .
a
Andres/ 27. juuli 2017, 20:03
Selline asi oli olemas. Mida sa heietad?
p
Pearu/ 27. juuli 2017, 16:26
kulla naabrimiis Andres ma põle sellisest riistast küll kuulnu ja minu kraavides pole sellist nähtu
a
Andres/ 27. juuli 2017, 19:52
Loll lihtsalt. Selline asi oli reaalselt olemas. Maga kraavis edasi balloonõllega.
K
!!!/ 27. juuli 2017, 14:00
Kuigi laev lasti vette 1980, s.o. 37 aastat tagasi, alustati tema ehitust juba 1976 ja projekt oi muidugi veelgi varajasemast ajast. Ning kuigi laeva on vahepeal moderniseeritud (näiteks uut tüüpi raketid peale pandud), on ka moderniseerimiselgi omad piirid. Seega on too koljat juba mingis mõttes vananenud, eile või isgi üleeilne päev.
k
Kas Karvane Välk/ 27. juuli 2017, 12:35
on see "tark" kes ohtulehte selle rumala ja ebaõige infoga varustas?

i
irw/ 27. juuli 2017, 12:21
Tindisolkija tee endale selgeks sõna mehitamine tähendus, abiks on ÕS
m
morjak/ 27. juuli 2017, 12:20
teeninud Poljarnõis ja näinud neid kõiki dokis ja käinud mõnes isegi sees. mõned aastad tagsi õnnestus külastada ühte sakslaste sõjalaeva, näidati vähe, aga sellest piisas, et tekiks võrdlus mercedes ja lada. vene allvee ja pealvee laevades olid veel 80-te lõpus ja 90-te alguses kasutuses seadmed, mis olid sakslastel teise maailmasõja ajal. mulje avaldamiseks need laevad kõlbavad, aga
muus osas on mahajäämus 10-20 aastat.
m
Ma kardan, et sa vähe nägid/ 27. juuli 2017, 12:34
Ajad ilmselt segi vanade diisellaevadega.
Nägid need tuumakad küll arhailised seest ehk kohati välja aga seeeest olid nad lollikindlamad kui need sinu mainitud lääne omad. 2. ms tehnikast olid nad küll ikka kaugel, 2. omadel polnud õigeid rakettegi, fakt on ja faktiks jääb, et venelastel on maailma kõige suurema fusioonipommide löögijõuga laev, sellevastu sa ei saa kuidagi, tee või tina :D
m
morjak/ 27. juuli 2017, 12:57
kui sa teaks väheke rohkem, siis sellist jama ei ajaks, aga paraku sa ei tea.
diseljuhasi poljarnõis oli mõni üksik, enamasti oli sadamas 20 aatomiallveelaeva, valdavalt delta ja november klass. umbes 10 tükki oli selliseid, mis merele minekuks ei kõlvanud. poljarnõis olid NSVL-i suurimad ja uuemad ujuvdokid. saksa laev oli miinitõrje laev ja võrdlesin seda MPK ja Kiroviga. kuna tegelesin mootorite ja kompressoritega, siis puutusin kokku nn. salastatud joonistega, mis tegelikult olid koopiad sakslaste joonistest. juuli viimasel pühapäeval võtan ikka pitsi, olgugi et venemaast ei arva midagi.
m
meremees/ 27. juuli 2017, 13:01
vale jutt....paljudel veel siia maani AKATSIA tyypi telefonid peal!
p
podvodnik/ 27. juuli 2017, 17:48
Kas mõni teist reaalselt veeall merd ka sõitnud on või kõik peregavaja baza?
m
meremees/ 27. juuli 2017, 13:00
o
oli ikka ehitisi/ 27. juuli 2017, 15:17
Paldiski lähedal oli isegi varjatud maaalune baas allveelaevadele sissesõiduks.Vene vägede lahkumisega selle avaus betoneeriti ja maskeeriti.Seda on väga vähesed oma silmaga näinud.
ä
27. juuli 2017, 16:28
ära rohkem andmeid avalda ja loe oma eluleping korra üle - ehk jõuad veel
p
podvodnik/ 27. juuli 2017, 17:28
Oli ka üks nooruspõlve etapp Paldiski Lõunasadamas 2,5 aastat.
https://www.youtube.com/watch?v=lNUD1dObLcE
h
hi-hi/ 27. juuli 2017, 12:01
eestis olevat mitu tuhat välismaal töötavat meremeest,pooled vene sõjalaevadel,kesikud tahavad neile penssi maksta.
v
Viidrik/ 27. juuli 2017, 11:54
No poisid, kuidas on! Toimetaja teab -Typhoon ehk Taifuun, aga mis on Akula- hui paimjoss.

PÄEVATOIMETAJA

+372 5199 3733
vidrik.vosoberg@ohtuleht.ee

TELLIMINE JA KOJUKANNE

+372 666 2233
tellimine@ohtulehtkirjastus.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtulehtkirjastus.ee