Tehnika

Bentley Bentayga: kui soovite ajus mahlakat lühist, siis siit see tuleb! 

Toimetas Vidrik Võsoberg, 7. august 2017, 09:17
Foto: Accelerista
Bentley Bentayga diiselmootoriga superluksmaastur on üks vastuolulisemaid autosid, mille roolis ma eales istunud olen. Mu soontes ei voola tilkagi sinist verd ja pole mul ette näidata miljoniäri: päris kindlasti ei kuulu ma Bentayga sihtrühma. Ometi on päeva lõpus aju lühises: ei tundu ühestki otsast mõistlik seda autot osta ja siiski tahan ma seda.

Valin Bentaygaga sõitmiseks pärastlõuna, mil pean peotäie lapsi viima Tallinnast mõnekümne kilomeetri kaugusele Varbola linnusse. Saan panna proovile selle osa autost, mida nimetatakse maasturiks. Ühtlasi saan koguda kokku Z-generatsiooni arvamused nooblist hüpersõitjast.

Otsin üles vaid vähestele teadaolevad kõrvalised ja kurvilised, kohati kruusaga kaetud teed, mis mind Harjumaa ühest servast teise viivad. Oleks nagla, läheks otse läbi metsamassiivi, sest ilmselgelt Bentayga seal hätta ei jääks. Loodus on püha, auto maksab rohkem kui mõne mehe maja. Eks lähe läbi metsa see, kes ... las jääda.

Kaine arvestus: müügiedu tuleb

18. jaanuaril 2019. aastal tähistab auväärsete traditsioonidega Briti autotootja oma sajandat sünnipäeva. Arvata, et Bentayga nimi saab annaalidesse rasvaste tähtedega sisse kantud, sest mõne kuuga on mudel teinud seda, mida loodeti: toonud müügisalongidesse ostjad, keda seal varasemalt nähtud ei ole.

Kas te kujutate ette kuninganna Elisabeth II-st Bentayga tagaistmelt lehvitamas? Ei, kindlasti mitte. Aga Paris Hiltonit selle roolis? Tomm¥ €a$hi auto katusel aelemas? Eks ole, fantaasia läheb lendama – roosa pärlmutter, mattmust või Swarovski kristallidesse rüütatud Bentley kõlab ju täiesti normaalse valikuna.

Eesti esinduse kogemus kinnitab seleebritite ja muidu jõukate ostjate huvi Bentayga vastu. Sagedamini tulevad salongi BMW ja M-B kupeemaasturite omanikud. Astuvad sisse, valivad välja, tellivad, ja lahkuvad rahulolevalt ja ootusärevalt. Teine grupp on Bentley fännid, kes Bentayga ostavad „igapäevaautoks”. No ikkagi Audi Q7-l põhinev sõiduk, eks. Säärane, tavaline ...

Ja siis on need, kes tahavad ära proovida esimese supernooblite maasturite seas, sest Rolls-Royce’i Cullinan ja Lamborghini Urus (mis ehitatakse samale MLB platvormile Bentayga, Audi Q7, VW Touareg’i, uue Porsche Cayenne’iga) on helge tulevik ning Ferrari FUV-ist ei pruugigi elulooma saada. Bentley Bentayga kogu oma vastuolulises ilus on aga käeulatuses.

Miks on testija arvates auto diiselajam „põrgulikult hea“, mida arvasid autost algklassilapsed, kuidas suhtuks autosse melomaan ja kuidas 435 hobujõudu loo autorile mõjusid, loe edasi Acceleristast.

TOIMETAJA

+372 5199 3733
aare.kartau@ohtuleht.ee

TELLIMINE JA KOJUKANNE

+372 666 2233
tellimine@ohtulehtkirjastus.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtulehtkirjastus.ee