Tehnika

Citroën C3 – pisut alla nelja meetri hea tuju autot! 

Toimetas Vidrik Võsoberg, 17. august 2017, 09:17
Foto: Tootja
Kui Briti kuninganna alam Mark Lloyd asus Citroëni disaineriks, ootasid skeptikud sealt mitte vähemat, kui kättemaksu prantslastele kaotuse eest Saja-aastases sõjas. Inglase asumine ikoonilise Prantsuse autotootja (kes ka riigi presidenti sõidutab!) kujundajaks tundus pühaduseteotusena.

Lloyd aga võttis Citroëni väikeautode disainikeele ja keeras selle pea peale. Kõik kumerused muudeti kandiliseks, säilitades vaid ümarad nurgad. Peamiseks elemendiks sai ringi ja ellipsi asemel ristkülik, vaid rattad pääsesid sellest. Tulemuseks oli midagi rabavat – Citroën C4 Cactus.

Edust tiivustatud Lloyd jätkas samas vaimus. Ta jätkas sama platvormi ja kujundusega, loobus üle võlli lahendustest nagu diivanikujuline esiiste või kohvrit meenutav kindalaegas ning uus Citroen C3 oligi sündinud!

C3 esimene põlvkond vahetas välja Citroën Saxo aastal 2002. Käesolev kolmas põlvkond nägi ilmavalgust 2016 aastal. Kuidas see välja kukkus, andsid meile vastuse nii linnas kui maanteel, kruusal ja asfaldil läbitud ligi 1300 testikilomeetrit.

Siseruum

Sisemuses valitseb retrostiil, erinevaid riidest ja nahast elemente on kombineeritud odava plastmassiga. See lisab omapära ja säästab tootmiskuludelt, kuid ei tundu kestlikuna.

Kaalusäästu ja kokkuhoiu nimel näiteks puuduvad uste kohal sangad, kuid õnneks on säilinud riidenagid. Istmed on pehmed, väga mugavad ja ei väsita ka pikal reisil.

C3 on pisut alla 4 meetri pikk ning sisuliselt on tegu autoga kolmele. Tagaistmel napib ruumi, kuid selles autoklassis ei olegi eeldatud omaniku lösutamist tagapingil ega viie täiskasvanuga pikkade vahemaade läbimist. Ja kui seda vahel juhtubki, jääb kauaks meelde siduv küünarnukitunne.

Kindalaegas on leidlikult uputatud kaugele armatuurlauda. See mahutab üllatavalt palju, võimaldab parempoolse esiistme ettepoole nihutada ja tagaistujale rohkem ruumi anda. Nii võib paigutada paremale üksteise taha nii kaks täiskasvanut kui ka lasteistmed, sest seda võimaldavad Isofix-kinnitused. Juhi selja taha mahub aga napilt vaid arvutikott.

Tagaistmete 60/40 kokkuklappimine on tavapärane, 300 l pakiruumi on hea tulemus. Juhi käetugi on saadaval lisavarustuses. Pardakompuutri eesti keel on veidi etemal kui Google Translate tasemel. Üksikute fopaadega, aga muidu täiesti OK.

Armatuurlaua keskel paiknevas seitsmetollises infoekraanis on ka kliimaseadme reguleerimise funktsioon ning kõik muud seaded. See algul häirib, kuid tegelikult on toimiv lahendus tänu suurele ekraanile ja heale paigutusele. Õnneks on säilinud helitugevuse reguleerimise nupp ning heli kvaliteediga võib igati rahule jääda.

Milliseid jõuallikaid ja käigukaste pakutakse, mida sisaldavad kolm varustustaset, milline oli sõidukogemus nii bensiini- kui diiselmootoriga ning kuidas hinnata hinda ja ülalpidamiskulusid (mh kütusekulu), loe Acceleristast.

TOIMETAJA

+372 5199 3733
aare.kartau@ohtuleht.ee

TELLIMINE JA KOJUKANNE

+372 666 2233
tellimine@ohtulehtkirjastus.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtulehtkirjastus.ee