Kasulik

KAITSE OMA MEHELIKKUST: 10 asja, mis viivad testosteroonitaseme alla (2)

Toimetas Vidrik Võsoberg, 17. oktoober 2017, 12:05
Foto: VIDA PRESS
Mehe kehas dikteerib testosteroon kõike – vaimsest tervisest kuni selleni, kui hästi särgivarrukad su biitsepsile liibuvad. Ning muidugi ka seda, kuidas toimib mehe seksuaalelu. 30. eluaastani jõudes hakkab paraku testosteroonitase vaikselt langema. Siiski on võimalik teha oma elustiilis mõningaid muudatusi, mis aitavad niuetes lõõma ja lihastes toekust hoida. Fashionbeans toob välja 10 tegurit, mis testosterooni langetavad, neist mõnigi üsna üllatav.

1. Alkohol

Väike naps aitab ärata natuke sellist primitiivset mehelikkust, mis aitab mehel minna vastamisi grislikaruga (või ilmuda esimesele kohtingule). Aga kui klaasipõhi kerkib üles, siis langeb testosteroon alla. Alkoholi tarvitamine mitte ainult ei langeta testosterooni tootmise taset, vaid kahjustab ka selle hormooni molekule, mis  juba kehas ringlevad.

2. Näts

Halb hingeõhk võib olla tujurikkuja, aga selle lahendus sind rikkuda. Ühe uuringu kohaselt langetavad piparmünt ja teised mentooli vormid testosterooni taset.

3. Mittedieet-koola

Oxfordi ülikooli teadlased leidsid, et kui mehed tarvitavad päevas 75 g suhkrut, siis langeb testosteroonitase 25%. Koola võib aidata su tööpäeva pärastlõunat ärksamaks muuta, aga see lisab su päevasele suhkrukogusele 39 grammi.

4. Unepuudus

Vähene magamine paneb kehas tööle stressihormooni kortisooli vabriku. See keerab aga testosterooni tootmise kinni. Chicago ülikooli uuringu kohaselt kukub öösiti vaid 5 tundi magava mehe mehehormooni tase 15%.

5. Plastmasspudelist joomine

Hipide jamajutt, võid sa arvata. Aga väljaanne The Journal of Clinical Endocrinology & Metabolism on leidnud seose plastpudelite ftalaatide ning meeshormooni taseme kukkumise vahel. 

6. Sojapiim

Piimatoodetest loobujail pole alati rohi rohelisem. Neil kaunviljadel on uuringud – kuigi tugevasti vaidlustatud – leidnud seoseid antiandrogeense ehk testosterooni blokeeriva aine ekvooli tootmisega sooltes.

7. Pikamaajooks

Briti Columbia ülikooli uuringu teatel on neil meestel märgatavalt madalam testosteroonitase, kes jooksevad nädalas 64 kilomeetrit ehk 40 miili. Seda suus võrreldes lühimaajooksjatega.

Teadlased tõmbavad ühendava joone maratonijooksu ja stressihormooni kortisooli tootmise vahele.

8. Sarvesaiad

Ehkki croissant on väga maitsev, võib selle hommikueine pidev söömine olla au revoir su mehelikkusele. Põhjus: nende küpsetamisel kasutatakse transrasvu sisaldavaid margariine, transrasvad on aga uuringute teatel kindlad testosteroonitaseme langetajad.

Foto: VIDA PRESS

9. Halb kehakeel

Sotsiaalpsühholoog Amy Cuddy lasi nii meestel kui naistel hoida erinevaid ennast väiksemaks tegevaid poose, näiteks end kössi tõmmata või ebakindlalt oma kaela näppida. Kui mehed olid poosi kaks minutit hoidnud, kukkus nende testosteroonitase ümmarguselt 10%. Hea  põhjendus laiutamiseks.

10. Anaboolsed steroidid

See võib olla segadusttekitav, sest jõumehed peavadki steroide kiireks testosteroonitaseme tõstjaks. Aga vastav efekt on lühiajaline. Uuringute teatel aetakse keha steroididega segadusse ja selle loomulik testosteroonitootmine keeratakse kinni.

Foto: VIDA PRESS