Islandil viidi läbi poolteist aastat kestev katse, mille käigus pandi päriselu tingimustes intensiivselt proovile kuus metanoolkütusel töötavat Geely Emgrand M100 sõiduautot.

Geely Emgrand M100 on maailma esimene masstootmises valminud metanoolsõiduk, mille testimist Islandi teedel korraldas organisatsioon Carbon Recycling International (CRI). Islandi CRI on ka Geely Holding Group´i üks investoreid ning juhtiv metanoolkütusetehnoloogia arendaja maailmas.

CRI toodab metanooli, taaskasutades kohaliku soojuselektrijaama süsinikdioksiidiheitmeid ja vesinikku, mida saadakse elektrolüüsi abil mereveest. Metanoolsõidukite test toimus Geely, Brimborgi, Islandi autode müügi- ja teenindusettevõtte ning CRI koostöös.

150 000 kilomeetrit metanoolkütusega

Äsjalõppenud testi esimeses etapis sõitsid autod 18 kuu jooksul maha enam kui 150 000 kilomeetrit. Testiautode roolis olid CRI töötajad ja Islandi autoliidu liikmed, samuti mitmed kohalikud autovaldkonna teenusepakkujad.

Osalejate hinnangul ei olnud praktiliselt mingit erinevust testiautode ja tavaliste bensiini- või diiselautode sõiduomadustes.

Emgrand 100, lihtsalt üks tavaline sõiduauto

Emgrand M100 on metanoolkütusega versioon Hiinas enimmüüvast sedaanist Emgrand 7, mille keskmine müügimaht on enam kui 20 000 sõidukit kuus. Geely Auto on Hiina turul olnud metanoolsõidukite alal kauaaegne teerajaja ja teinud CRI-ga tihedat koostööd.

Emgrand 7 metanoolversioonil on 1,8-liitrine mootor, mis töötab nii metanooli kui ka bensiiniga. Testimisel osalenud mudelil on 50-liitrine metanoolkütusepaak ja 10-liitrine bensiinipaak.

Metanoolsõiduk käivitub bensiini jõul ning lülitub automaatselt ümber metanoolile, kui selleks vajalik mootoritemperatuur on saavutatud. Ümberlülitumine on äärmiselt sujuv ja märkamatu.

Kahe kütusepaagiga lahendus on oluline selleks, et vältida probleeme külmkäivitusega, sest metanool on madalal temperatuuril stabiilne ja Islandi kliimas aurustub aeglaselt, erinevalt bensiinist.

Millised on suhted metanoolkütusega hiinlastel, mida selle kütuse kasutamine keskkonnale annab ja miks on metanool hea alternatiiv, loe edasi Acceleristast.

Jaga artiklit

0 kommentaari

Päevatoimetaja

Telefon 51993733
online@ohtuleht.ee

Õhtuleht sotsiaalmeedias

Õhtuleht Mobiilis