Tehnika

Citroën C3 Aircross – korraliku inimese auto ja koerast ärge unistagegi! 

Toimetas Vidrik Võsoberg, 23. jaanuar 2018, 09:37
Foto: Accelerista
Kui turule tuli Škoda Yeti, reklaamiti seda kui autot noortele ning sellest loodi ka punane Monte Carlo versioon. Aastad möödusid ning saadi auhind kui parim auto … seeniorile. Miks alustasime Citroënile pühendatud lugu teise margiga, selgub varsti.

Korralikkust mõistab aga igaüks omamoodi. Meie loos korralik inimene autos ei söö ja ei joo, istub sinna vaid puhaste riietega ning hoiab rahaasjad korras, otsides oma raha eest enim väärtust. Ühesõnaga, Citroën C3 Aircross on korraliku inimese auto. Koerast autos ärge mitte unistagegi.

Mudeligammas paikneb sõiduk C3 ja tulevase C5 Aircrossi vahel. C4 Aircross ning mahtuniversaal C3 Picasso endale järeltulijat ei saa, vaid Citroën ootab nende kliente C3 Aircrossi rooli.

Meie testiautoks sattus automaatkasti ning 110 hj bensiinimootoriga Shine-varustuses Citroën C3 Aircross versioon.

Väliskuju

Üha kupeelikumas automaailmas (aerodünaamika!) on krossoverite seas vähem maasturlikku disaini, Citroën C3 Aircross aga on erand.

Kõrge kere ning järsult tõusev autonina jätavad mulje jõulisusest ning maastikuvõimekusest. Suur tagaluuk tõuseb kõrgele ja pea ära löömise ohtu pole, ent luuki avav lüliti reageerib kehvalt.

Hallid kaitseliistud ees ja taga sobivad üldise kujustusega, kuid nende puudumine baastasemel ei sega. Küll aga kadusid külgedelt C3-lt ja Cactuselt tuntud Airbump kaitsed – praktilisusele vaatamata ei soovinud enamik kliente neid näha.

Ajale kohaselt on C3 Aircrossi jaoks loodud kaheksast kerevärvist, kolmest katusetoonist ja neljast värvipaketist kokku 90 kombinatsiooni, mis peaks meeldima nooremaile ostjaile. Mõistagi tuleb see kõik lisatasu eest.

Uudne disainilahendus on C-piilarist taha jääv kihtplastist nn „Veneetsia aken“. Selle reaalne väärtus on küsitav, kuid kombinatsioonis värviliste katuseraamidega võimaldab teiste seas hästi silma paista.

Eriliste lahendustega tasub mõnikord olla vaoshoitum, sest kunagi ei tea, millal tekivad raskused auto järelturul realiseerimisega. Ja kui seal eespool on öeldud, et Citroën C3 Aircross on korraliku inimese auto, siis „korraliku” sünonüümiks on pigem „tavaline” kui „rokkiv”.

Mis iseloomustab juhi töökohta ja siseruumi, milliseid jõuallikaid ja varustustasemeid on võimalik valida, mida arvata sõiduomadustest, milliseid omadusi tõi välja talvesõit, kas hind ja ülalpidamiskulud on okei või mitte ja mida leidis arvustaja kokkuvõtteks, loe edasi Acceleristast.

TOIMETAJA

+372 5199 3733
aare.kartau@ohtuleht.ee

TELLIMINE JA KOJUKANNE

+372 666 2233
tellimine@ohtulehtkirjastus.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtulehtkirjastus.ee