Tehnika

KASUTAJAKOGEMUS: poolsada tuhat kilomeetrit uue Volkswagen Crafteri roolis 

Toimetas Vidrik Võsoberg, 24. jaanuar 2018, 09:33
 Uku Tampere / Accelerista
Uku Tampere on uue Volkswagen Crafteri roolis nüüdseks läbi sõitnud 50 000 kilomeetrit ja oli nõus lahkesti jagama oma kasutajakogemust. Võrdluses konkurentidega on Crafteril eeliseid, mida ei saa isegi raske raha eest.

Ühel päeval sai lihtsalt villand

Kui mul oli villand saanud Citroën Jumperi piduritest, mida isegi normaalsest hoolikama kasutamisega ja meelespidamisega hästi tööle ei saanud, selle vana Toyota Hiace’iga võrreldavast kabiini müratasemest ning valusalt jäigast vedrustusest, otsustasin investeerida mugavasse töövahendisse.

Sealjuures ei tähendanud Jumperi jäik vedrustus suuremat kandevõimet: see oli jäik tühjana ja koormaga ning kui peale sai maksimaalne lubatud koorem, siis hakkas vedrustus lisaks jäik olemisele ka läbi lööma.

Jumper oli küll odav, ligi kaks korda odavam Volkswagen Crafterist, aga see on tegelikult normaalne, saadavale kvaliteedile vastav hind. Eriti kui rahalisse väärtusesse arvestada juhi mugavam äraolemine ning see, et Euroopa tegelikult üldjoontes halva kvaliteediga teedel sõitmine ei lõhu õrna koormat.

Kõik ... jõllitavad!

Jah, Mercedes-Benzi tarbesõidukite rivis ilutsev Sprinter oleks olnud veelgi mugavam valik, aga juba reklaambrožüüride lehitsemisest tekkis mul sümpaatia Crafteri välimuse vastu.

Pole midagi öelda, see lihtsalt on üks väga ilus kaubik. Londoni kesklinnas õhtul puhta kaubikuga sahistades, leed-esilaternate valguses jälitab mind alati palju pilke.

See on täiesti uus kogemus, et inimesed jäävad ühte kaubikut jõllitama. Aga jäävad ning eks isegi jään vahest lihtsalt jõllitama.

Hinnaalandust ei tee

Kui Crafterit ostsin, siis mõtlesin, et kui läks trumm, mingu ka pulgad. Üsna kiiresti kruttis hind ennast 45 000 euroni.

Möödunud detsembris andsin käsikastiga isendi tagasi ja läksin veel rohkem „üle võlli”: tellisin uue auto koos kõige sellega, mis enne koonerdamise tõttu tellimata jäi. Hind keris end 60 000 juurde. Aga hind pole sel puhul argument.

Kaubik, mis vaikne ja hubane

Crafter on vaikne ja hubane. Kiirteel 130-140 km/h liigeldes on täiesti võimalik suhelda „käed-vabalt roolil”-süsteemiga, kaotamata ühtegi sõna teise inimese kõnest.

Tõsi, tormise ilmaga muutub tuulemüha väga suureks, aga millisel kaubikul see nii ei ole? See müra asi võib ju esmapilgul tunduda tühine, aga sõites nädalas 4000 ja enam kilomeetrit, saab üsna kiiresti aru, et kõige väsitavam faktor ongi just müra.

Crafter oli selles osas väga suur samm edasi. Ning samamoodi ka kaubiku sõitjateruumi kujundus ja materjalid ja valgus. Mitte et mu varasemad kaubikud (Jumper, Sprinterid, Hiace) halvad oleksid olnud, aga Crafteri sisemus mõjub neutraalselt.

Millised on materjalid, salongi helid, detailid ja istmed, kuidas iseloomustab omanik vedrustust, milline tööloom elab kapoti all, kui tundlik on too kütuse suhtes, mis on Crafterit ehitades nässu läinud ja mida arvab koormustestija kokkuvõtteks, loe edasi Acceleristast.

PÄEVATOIMETAJA

+372 5199 3733
aare.kartau@ohtuleht.ee

TELLIMINE JA KOJUKANNE

+372 666 2233
tellimine@ohtulehtkirjastus.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtulehtkirjastus.ee