Uuringufirma eMarketer värske ülevaate kohaselt kaotas Facebook möödunud aastal 2,8 miljonit alla 25-aastast kasutajat. Gizmodo teatel kolisid paljud neist üle nooruslikumasse Snapchati.

EMarketer on sõltumatu uuringufirma, millel on samas privileeg pääseda ligi Facebooki numbritele, mistõttu ei pea vastavat hinnangut vaid hinnanguks pidama.

Facebook kaotas kasutajaid kolmes noorte vanusegrupis: alla 11-aastased, 12-17-aastased ja 18-24-aastased. Just keskmises kategoorias oligi kukkumine suurim: 1,4 miljonit teismelist pole enam Facebooki korrapärased kasutajad. Snapchat aga sai juurde umbes 1,9 miljonit alla 25-aastast kasutajat.

„Fesar“ jätkuvalt Snapchatist pika puuga ees: seda kasutab iga päev 1,4 miljardit inimest, Snapchati aga 187 miljonit.

Siiski illustreerivad numbrid Gizmodo teatel üht kultuurilist tõdemust: mis meeldib vanematele inimestele, see pole äge. On täiesti võimalik, et Facebook on noorte seas vähem populaarne just seepärast, et see on vanemate seas popp. Mõtleme loogiliselt: kas sotsiaalmeediaplatvorm saab olla „äge“, kui seda kasutavad su tädi, vanaisa ja algklasside õpetaja? 

Netimeedias on noor kasutaja kahtlemata tugev väärtus. Facebook kaotab just ajale ehk inimeste kõrge ea pärast korrapäraselt oma kasutajaid: teadaolevalt suri esimese kaheksa tegutsemisaasta jooksul 30 miljonit selle sotsiaalmeediaplatvormi kontoomanikku.

Jaga artiklit

5 kommentaari

M
M.  /   16:10, 13. veebr 2018
Ma räägin juba ammu, et sotsiaalmeedia sureb välja varsti. Feissar on jõle igavaks muutunud. Ta on mul ainult kooli pärast. Suvel panen kinni.
I
igavene ring  /   16:01, 13. veebr 2018
loodetavasti hakkavad noored oma aega paremini väärtustama ja FB läheb kolinal sama teed nagu rate ja orkut Reklaamivabu ja funktsionaalsemaid suhtluskanaleid on ka paremaid. Rahu tema põrmule juba ette.

Päevatoimetaja

Silja Ratt
Telefon 51993733
silja.ratt@ohtuleht.ee

Õhtuleht sotsiaalmeedias

Õhtuleht Mobiilis