Soome autoliidu eksperdid jagavad nõuandeid, kuidas pidurdada nii, et auto pidurdusteekond oleks võimalikult lühike. Moodsate autode puhul on peamine nipp tegutseda kiirelt ja otsustavalt. See omakorda tähendab, et autoga sõites peab fookus olema juhtimisel. Kas teadsid, et mida kiiremini su jalg gaasilt pidurile liigub, seda parem on pidurdustulemus?

Tänapäevaste sõidukite piduriabisüsteemid töötavad kõige tulemuslikumalt siis, kui autojuht vajutab pidurile kiiresti ja otsustavalt. Kiire jalaliigutus gaasilt pidurile annab nutikale piduriabisüsteemile märku, et nüüd on vaja jõulist pidurdust. Kui aga pidurivajutus on aeglane ja nõrk, siis süsteem hädapidurdust ei rakenda.

Auto õpib juhilt

Auto piduriabisüsteem suudab juhi liigutuste järgi määratleda, kas hädapidurdus on vajalik. Süsteem mõõdab jala liikumiskiirust gaasipedaalilt piduripedaalile. Kui liigutus on aeglane ja kõhklev või pidurile peaaegu ei vajutatagi, siis hädapidurdus ei rakendu.

Kui pidurit vajutada kiiresti ja otsustavalt, siis samal hetkel kui jalg piduripedaali veidi alla vajutab, alustab süsteem maksimaalse tugevusega pidurdust. Pidurdus kestab senikaua kui jalg on piduripedaalil.

Süsteem sooritab tugeva ja efektiivse pidurduse olenemata sellest, kui tugevasti juht on võimeline oma jalaga pidurit suruma. Autoga pidama saamine sõltub seega juhi esimesest märguandest.

Kui auto täisvõimsusel pidurdab, hoolitsevad ABS-pidurid samaaegselt sõiduki juhitavuse eest. Jala tõstmine piduripedaalilt lõpetab hädapidurduse, kuid mitte hetkeliselt, vaid väikese viivitusega.

Mida näitavad pidurdamise kohta uuringud ja miks just seepärast on moodne pidurisüsteem hea, millistel autodel see tänasel päeval olemas on ja kuidas täpselt toimib, loe edasi Acceleristast.

Jaga artiklit

0 kommentaari

Päevatoimetaja

Telefon 51993733
online@ohtuleht.ee

Õhtuleht sotsiaalmeedias

Õhtuleht Mobiilis