Halvad uudised grupitreeningu harrastajatele: kui te ei pese pärast trennivarustuse näppimist käsi, siis riskite oma tervisega, kuna treeningvahendid võivad olla nii räpased, et vetsu prill-laud mõjub nende kõrval puhta toidutaldrikuna.

Men’s Health vahendab ellipticalreviews.com’is ilmunud uuringut, mille käigus mõõdeti, kui palju on baktereid erinevates spordisaalides, näiteks CrossFiti, jooga, siserattatreeningu ja stangetreeningu saalides.

CFU-sid ehk „bakterikolooniat moodustavaid üksusi“ mõõdeti CrossFiti tõstekangil, kuuma jooga matil, veloergomeetri takistuse reguleerimise nupul ja stangetrenni (barre) puust käetoel.

Tulemused olid päris võikad. Tõstekang oli kõige räpasem: 153 410 CFU-d. Võrdluseks: vetsu prill-laual on reeglina keskmiselt 3200 bakteriühikut. Hot-yoga lebomatt oli samuti kaunis bakterirohke: 25 533 CFU-d.

Aga veloergomeetri nupult mõõdeti vaid 13 CFU-d ja stangetrenni stangel 10 CFU-d.

Mida võime uuringust järeldada?

Tee endale harjumuseks üldkasutatav treeningvahend nii enne kui pärast kasutamist lapiga üle pühkida – eelistatavalt antibakteriaalse vahendiga immutatud lapiga. Ning pärast trenni pese kindlasti käsi. Ei kõhuhaigus ega gripp pole midagi nauditavat.

Jaga artiklit

0 kommentaari

Päevatoimetaja

Telefon 51993733
online@ohtuleht.ee

Õhtuleht sotsiaalmeedias

Õhtuleht Mobiilis