Tehnika

Isejuhtiva auto uus surmasõit: autopiloodiga Tesla roolis istunu hukkus avariis (31)

Toimetas Vidrik Võsoberg, 2. aprill 2018, 12:09
Tesla linnamaastur sõitis märtsis vastu teepiiret ja süttis põlema. Autot poolautonoomsel juhtimissüsteemil roolinud tarkvarainsener hukkus. Foto: Reuters/Scanpix
Tesla poolautonoomne juhtimissüsteem võetakse kriitilise uurimise alla, kuna märtsis põrutas autopiloodi juhitav Model X vastu betoonpiiret ja selle 38-aastane juht-reisija hukkus.

New York Times’i teatel varustas Tesla 2016. aasta sügisel oma autopiloodisüsteemid õhu kaudu uue tarkvaraga, et ennetada olukordi, kus autoroolis istuvad inimesed vaatavad liiga pikalt maanteelt kõrvale või hoiavad liiga kaua käsi roolilt maas. Tarkvarauuendus tehti pärast seda, kui Ohio osariigist päris mees Floridas oma Model S-iga autopilootjuhtimisel vastu traktorihaagist sõitis ja surma sai. Hiljem tehti kindlaks, et minut enne kokkupõrget oli mees vaid mõned sekundid käsi roolil hoidnud.

Nüüd peab Tesla oma poolautonoomse juhtimissüsteemi ohutuse taas üle vaatama. 23. märtsil toimus autopiloodi juhtimisel Californias ränk avarii. Ettevõtte teatel istus Model X linnamaasturi roolis 38-aastane Apple’i tarkvarainsener Wei Huang. Juhile anti nii visuaalseid kui helihoiatusi, et ta käed tagasi roolile paneks, aga mees seda mingil põhjusel ei teinud. Kuus sekundit enne maantee betoonist eralduspiirdega kokkupõrkamist polnud mehe käed roolil ja ei Huang ega autopiloot pidurile ei vajutanud.

Praeguseks on teada kolm surmaga lõppenud avariid, millega oli seotud Tesla autopiloot. Mullu jaanuaris hukkus Model S-i hiinlasest omanik, kui auto sõitis kiirteel vastu teepuhastusmasinat. Nüüd uurib USA riiklik transporditurvalisse amet 23. märtsil Wei Huangi surmaga lõppenud õnnetuse põhjuseid.

Lisaks juhtus märtsis USAs Arizona osariigis Tempes traagiline liiklusõnnetus: Uberi Volvo katseauto liikus täielikult isejuhtivas režiimis ning sõitis 60 km/h tunnikiirusega otsa teed ületanud 49-aastasele Elaine Herzbergile. Roolis istunud testija ei vaadanud kokkupõrke hetkel teele ja pimedas jalgratast käekõrval lükates teed ületanud naist ei märganud ka auto pidurdussüsteem. Herzberg hukkus ja Uber katkestas isesõitvate autode testimise.

31 KOMMENTAARI

e
Enne kui teha mingeid järeldusi nn robotjuhtimise kohta, tuleb võrrelda 3. aprill 2018, 16:49
võrreldavat ehk siis kaaluda õnnetuste arvu juhtude arvuga.
k
Kõik see on paraku loodusseaduste - tõenäosuse ja normaaljaotusega - kooskõlas. 3. aprill 2018, 16:44
Keegi ei suuda ju füüsikaseadusi eirata...
Ehk siis - mida suuremaks kasvab juhtude arv (läheneb lõpmatusele), seda rohkem saab tõenäoseks MISTAHES SÜNDMUS (lähenedes 1-le ehk kindlale toimumisele). Paraku kuuluvad sündmuste loendisse ka igatsorti õnnetused...
Loe kõiki (31)