Fitrated.com uuris tuhandelt mehelt ja naiselt, milliseid on nende kõige olulisemad põhjused treeningu vahelejätmiseks või edasilükkamiseks. Tuli välja, et leidub terve hulk igati mõistlikke põhjendusi – aga sageli jäetakse trenn tegemata hoopis mõnel üsna tobedal ettekäändel. Men’s Health toob välja levinumad trennist viilimise põhjused ja ettekäänded ning pakub välja ka lahendusi.

1. Enesekindlust napib

Näiteks puuduvad põhiteadmised jõusaalivarustuse kasutamise kohta või tuntakse end ebakindlalt, sest trenniriided pole suuremad asjad. Lahendus: hari ennast. Tee selgeks, kuidas erinevaid treeningpinke kasutatakse ja ära häbene nõu küsida. Uuringust selgus ka, millised tegurid enesekindluse tõstmisele kaasa aitavad, näiteks nimetati lisaks korralikele teadmistele head muusikat ja trennikaaslast.

2. Trenn on liiga ränk

Eeskätt võitluskunstid ja intervalltreening (HIIT) on sellised alad, kus paljud inimesed jätavad treenimise pooleli, sest see on liiga raske. Aga sellega on nii, et kui trenn on liiga raske, et seda lõpuni teha, siis sa kas treenid valesti või peaksid leidma teise viisi enda vormishoidmiseks.

Üks lahendus on nende intensiivsete ja efektiivsete alade harrastamisel hoogu maha võtta. Näiteks ära püüa HIIT-i tehes teistega samas tempos püsida, vaid lähtu enda pulsist. Kui burpee ehk kosmonaut on liiga ränk, siis tee selle asemel tavalisi kätekõverdusi. Teine variant on üldse ala vahetada ning leida endale midagi jõukohasemat ning nauditavamat.

3. Tobedad ettekäänded

„Ma ei pea kardiot tegema, sest ma seksin palju.“ „Ma ei suutnud leida õigeid sokke.“

Leiti, et trenni ärajätmise põhjendusena tuuakse välja kõikvõimalikke ettekäändeid – näiteks halb ilm või puuduv sokipaar.

Lahendus: pea endaga motivatsioonivestlus maha.

Ettekäänded on nagu nabad – kõigil on üks olemas. Aga enamasti on iga ettekäände puhul olemas lihtne lahendus. Pole aega? Tee siis vähemalt üks kümneminutiline trenn. Jõusaal on kinni? Leidub terve hulk harjutusi, mida saab teha kodus keharaskusega. Vihkad kardiot? Pea kõik vihkavad seda, saa üle.

Kui tood pidevalt ettekäändeid trenni vahelejätmiseks, siis ilmselt pole sul head põhjendust. Istu maha ja mõtle, millised on su eesmärgid. Pane need kirja. Ja iga kord, kui sul tekib kiusatus koju jääda, sest trennitossud on mustad, siis võta see paber ja loe, mida sa tahaksid saavutada.

Jaga artiklit

1 kommentaar

M
mmm  /   14:46, 14. mai 2018
1. Sobival ajal on liiga palju inimesi

Päevatoimetaja

Telefon 51993733
online@ohtuleht.ee

Õhtuleht sotsiaalmeedias

Õhtuleht Mobiilis