Hollandi väiketootja PAL-V on saanud oma lendautole Liberty kõigilt ametkondadelt vajalikud load ning on valmis alustama seeriatootmist. Kolmerattalise auto ja helikopteri ristandit saab juba tellida. Maa peal võib lendautot juhtida igaüks, kel olemas kehtiv autojuhiluba.

Lendavatest autodest on ikka ja jälle juttu tehtud ning ideeautosidki näidatud, aga jutust kaugemale pole seni jõutud. Hollandi väiketootja PAL-V esitles oma lendautot Liberty esmakordselt tänavusel Genfi autonäitusel.

Lendautode prototüüpe on ennegi nähtud ning nende esitlemine on üsna tänamatu tegu, sest päriselus näeks asi kordi toredam välja kui näitusesaalis. Seekordsel jutul on aga juba jumet. Nimelt on hollandlastel tänaseks õnnestunud saada kõigist ametkondadest Libertyle nõutud load ning tootmine võib alata.

Vabaduse magus surin

Oma nimele kohaselt pakub Liberty täiesti uut tõlgendust sõnale „vabadus“. Sõiduk liigub mööda maad kolmel rattal, millele annab jõudu 100-hobujõuline sisepõlemismootor.

Sõiduki tühimass on 660 kg ja kiirendus nullist 100 km/h-ni on vähem kui 9 sekundit, tippkiirus maapinnal aga 160 km/h.

Maismaasõidukist õhusõidukiks muutumine võtab tootja andmetel aega 5-10 minutit. Lendamiseks on sõidukil kaks Rotax lennukimootorit. Õhkutõusu eest hoolitseb aga gürokopteri-laadne alla 11-meetrine rootor.

Õhusõidul on Liberty tippkiirus 180 km/h, maksimaalne lennukõrgus 3500 meetrit ja kerge lastiga suudab sõiduk läbida 500 kilomeetrit. Kõige suurem erinevus helikopteriga võrreldes ongi gürokopterite moodi õhkutõus.

Millist stardi- ja maandumisrada Liberty vajab, kes sellega lennata võiks ja kui palju sõiduvahend maksma hakkab, loe edasi Acceleristast.

Jaga artiklit

6 kommentaari

V
vaata , vidrik ,  /   18:19, 15. mai 2018
sa kirjutad , et tegu on auto ja helikopteri hybriidiga . aga ohus pysimiseks kasutab gyrokopteri rootorit . sa kirjutad sopalehes tehnikateemadel , pyya endale selgeks teha mille poolest erinevad gyrocopter ja helicopter. ma tean , sinu jaoks on see peaaegu voimatu ylesanne , aga proovi siiski !
A
Alar1  /   12:36, 15. mai 2018
See oin vist Bentley-Boeing 737.

Päevatoimetaja

Telefon 51993733
online@ohtuleht.ee

Õhtuleht sotsiaalmeedias

Õhtuleht Mobiilis