Tehnika

Ssangyong Rexton – kahepealise lohe lipulaevmaasturi teine tulemine 

Toimetas Vidrik Võsoberg, 21. mai 2018, 09:16
 Accelerista
Kui Lõuna-Korea vanim autotootja Ssangyong, minevikus tuntud ka kui Ha Dong-Hwan Motor Workshop, tegevust alustas, oli valikus vaid litsentsi alusel valmistatav Jeep CJ.

1993. aastal Mercedes-Benziga käivitunud koostöö tulemuseks oli Musso ning kaheksa aastat hiljem nägi ilmavalgust esimene Rexton.

Firma lipulaevmaastur jõudis hiljuti oma teise põlvkonnani ja on nüüd ka Eestis müügil, olles jätkuvalt vana kooli off-roader. See tähendab, et sõida lihtsalt kuhu tahad ja kuidas tahad, ilma liigselt muretsemata.

Väliskuju

Ees on autole antud klassikaline maasturi jõuline välimus. Küljejoontel on dünaamilisust, D-piilari kujundus on aga üsna sarnane konkurentide omaga.

Taga kordab põrkeraud esiosa motiivi, kuid summuti ots on peidetud, tegu pole sportautoga. Kroomitud detaile leiab ohtralt mujaltki. Nii on lisavarustuses lausa 20-tollised läikivad veljed, mis muidu väljapeetud disainiga just parimal moel ei sobitu.

Tagatulede joon on venitatud rõhutatult horisontaalseks, jätmaks kõrgest autost laiema mulje. Lisapidurituli on peidetud kõrgesse tagaspoilerisse, udu- ja kurvituled on lahendatud ühe ja sama leedlaternaga. Kuid lähituledeks on lisavarustuses võimalik soetada mitte leedid, vaid hoopis ksenoonlaternad.

Kui väiksema auto puhul tunduvad astmelauad tihti teenivad vaid välist efekti, siis Rextoni puhul omavad nad täiesti praktilist väärtust, kuna isteasend on lihtsalt nii kõrgel. Sisenemine ja väljumine on nende abil oluliselt hõlpsam.

Siseruum

Kui välimus võib tekitada erinevaid arvamusi, siis sisemus on väga hästi õnnestunud. Materjalid on kvaliteetsed ning näevad ka head välja. Redelraam ja soodne hind ei tähenda koonerdamist viimistluses!

Interjöör on lipulaevmaasturile kohaselt luksuslik, oma hinnalipikut väärt ja pisut enamatki. Pehme plastik on kombineeritud nahast materjalidega, vaid puiduimitatsioon armatuurlaual võib tekitada vastakaid tundeid.

Samas harmoneerub see suurepäraselt tervikuga ning tegu on tunduvalt meeldivama lahendusega, kui mõne konkurendi värvilisest plastikust plaat.

Ka teises reas istmereas pole koonerdatud, nahka ning pehmet plasti jagub kõikjale. Taga istujate jaoks on ka eraldi ka USB pesa ja 220 voldine pistik.

Auto on väga mahukas, ka pikemat kasvu inimesed mahuvad laiutama nii esimese kui teise rea istmetel. Pea ja jalaruumi on kõikjal rohkem kui küll, pakiruumi mahutavusest (820 liitrit viiekohalises versioonis) rääkimata.

Suurusele kohaselt pakutakse autole ka kolmandat täismõõdulist istmerida (lisavarustus, 2000 eurot), ent see pole kuigi populaarne.

Kuidas tunduvad juhi töökoht, müratase, juhiabid, mootorid, jõuülekanded, varustustasemed, mida ütles testijale sõidukogemus, mida arvata hinnast ja ülalpidamiskuludest ja kellele see auto kõige paremini võiks sobida, loe edasi Acceleristast.

 

PÄEVATOIMETAJA

+372 5199 3733
aare.kartau@ohtuleht.ee

TELLIMINE JA KOJUKANNE

+372 666 2233
tellimine@ohtulehtkirjastus.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtulehtkirjastus.ee