Tesla elektriauto põleng pärast avariid Šveitsi maanteel 10. mail. (Reuters/Scanpix)

Elektriautode põlenguid on seni ette tulnud mõni üksik ent nende kustutamisega on tuletõrjujad kõvasti vatti saanud. Lähiaastatel lisandub teedele kümneid tuhandeid särtsukaid, seega tuleb pritsumeestel oma oskusi täiendada, et vintskelt vastu hakkavast akupakist halbu üllatusi ei tuleks.

Igast õnnetusest on midagi õppida. 23. märtsil Californias Mountain View lähistel toimunud ja autojuhi surmaga lõppenud elektriauto Tesla Model X õnnetus tõi esile ootamatu probleemi, mis elektriautodel ilmneb: laetud aku takistab sõiduki kustutustöid.

California juhtumi puhul pidid tuletõrjujad Model X-i lõplikuks kustutamiseks appi kutsuma Tesla insenerid, et need põlenud autost keset maanteed tubli neljandiku akupakist eemaldaksid, sest muidu ei saanud seda ohutult ära vedada.

Märtsis toimunud tulekahjule järgnes aga veel huvitavaid seiku. Nimelt süttis romulas sõiduki liitiumioonaku uuesti põlema – lausa kaks korda sama ööpäeva jooksul.

Ja siis üllatuslikult veel kuus päeva hiljem. Akujäänused muutusid ohutuks alles seejärel, kui need olid viimseni elektrist tühjaks laetud.

Vett, palju vett!

Elektriautod süttivad küll harva, aga akude tuleohtlikkus ja vajadus tuletõrjujaid neid korrektselt kustutama koolitada tekitab küsimusi elektriautode üldise ohutuse osas. Teema on vägagi aktuaalne, sest elektriautode tootjad kavandavad tootmise plahvatuslikku kasvu.

Nii nagu California juhtumi puhul selgus, võib tekkida üllatavaid olukordi, kui põleva särtsuka kustutamisel kasutada tavapäraseid autopõlengu kustutamise võtteid.

Ameerika Ühendriikide päästeametkondade uute juhiste kohaselt tuleks põleva elektriauto kustutamiseks kasutada ainult suures koguses vett.

Californias toimunud põlengu puhul kasutasid tuletõrjujad lisaks veele ka vahtu tekitavaid kemikaale. Vahtu kasutatakse eeskätt bensiinikütusega sõidukite kustutamiseks, kuid tuletõrjujad otsustasid seda teha ka Model X puhul ning see oli viga.

Mida räägib akude erinevustest tehnikaülikooli professor, kus liitiumakusid veel kasutatakse, kuivõrd kehtib sama probleem hübriidautode puhul ja mis saab edasi, loe Acceleristast.

Jaga artiklit

0 kommentaari

Päevatoimetaja

Silja Ratt
Telefon 51993733
silja.ratt@ohtuleht.ee

Õhtuleht sotsiaalmeedias

Õhtuleht Mobiilis