Powernap või aju restart – teinekord on lausa hädavajalik teha tagasi töövormi saamiseks üks kosutav uinak. Tööpäeva lõuna ajal asutuse puhkenurgas või laupäeva pärastlõunal pärast laste mängumaja ehitamise esimest etappi suvila köögisohval – aga kui pikalt tasub silma looja lasta? Lifehacker vahendab Wall Street Journali uinakusoovitusi, mis kokku pandud spetsialistide toel. Väga lühidalt:

10-20 minutit

Spetsialistide sõnul ideaalne aeg, et erksus ja energia tagasi saada.

30 minutit

Võib tekkida uneinerts ehk pohmellilaadne uimane olek, mis kestab umbes pool tundi pärast uinakut. Alles pärast seda jõuavad pausi kasud kohale.

60 minutit

Parim uinaku pikkus selleks, et taastada faktide, nägude ja nimede meeldejätmise võimekust. Varjukülg: samuti esineb pohmakalaadset uimasust.

90 minutit

Üks täielik unetsükkel. Paranevad emotsionaalne ja menetlemismälu (rattasõit, klaverimäng) ja loomingulisus. Sellise uinaku järel tavaliselt uneinertsi ei esine ja täielikult ärgata on kergem.  

Jaga artiklit

0 kommentaari

Päevatoimetaja

Triinu Laan
Telefon 51993733
Triinu.laan@ohtuleht.ee

Õhtuleht sotsiaalmeedias

Õhtuleht Mobiilis