1984. aastal legendaarse Teise maailmasõja aegse Jeepi välja vahetanud USA sõjaväemaastur Humvee muutus üsna kiiresti ise samuti legendiks. Sõjaväeliikurite ehitaja AM General kinnitab, et järgmise generatsiooni Humvee – mudelinimega NXT 360 – saab olema eelmistest veelgi võimekam ja võimsam. Maxim võtab kokku tootja selgitused tulevase hiid-sõjaväemaasturi kohta.

1. 6,5-liitrise V8 turbodiiselmootori võimsus kergitatakse 250 hobujõu ja pöördemoment 624 Nm peale. Kuuekiiruseline automaatülekanne lisab võrreldes praeguse Humveega veel kaks käiku.

2. Jäigemad amordid ja suuremad rehvid võimaldavad tõsta sõiduki suurima lubatud massi (Humvee+reisijad+varustus) seitsme tonnini.

3. Suuremad rehvid parandavad ka juhitavust ning võimaldavad NXT 260-l rünnata maastikku senisest järsemate nurkade all.

4. Üks Humvee ägedamaid trikke on võimalus tõsta ja langetada rehvirõhku vastavalt sellele, kas sõidetakse maanteel või pehmel pinnasel. Uuel sõidukil on lisaks teine õhukompressor ja rehvide maanteerõhule pumpamiseks kulub senisest kaks korda vähem aega.

5. Kaasajastatud on ka NXT 360 soomust, kuulikindlaid klaase ja plahvatusevastast kaitset.

Jaga artiklit

4 kommentaari

  /   00:07, 21. juuni 2018
Tglt seda masinat kasutusele ei võeta. Probleem seisneb liiga suures vibratsioonis, mis tuleneb omakorda sõltumatu vedrustuse puudumisest ning seetõttu väsitab humvees sõit mõttetult lahingväljal liikuvaid sõdureid. Niiet jälle üks totter reklaamijutt.

Päevatoimetaja

Gerly Mägi
Telefon 51993733
gerly.magi@ohtuleht.ee

Õhtuleht sotsiaalmeedias

Õhtuleht Mobiilis