Lõhekala soodustab head und, kuid mõistagi ei tasu sellest vahetult enne magamaminekut kõhtu punni süüa. (Pixabay)

Kui sa kehale une andmisega koonerdad, maksad selle eest üsna valusat hinda. Vähene uni on halb mälule ja keskendumisvõimele, tõstab kehakaalu ja on üleüldse kahjulik, kirjutab Men’s Health. Aga isegi siis, kui sa püüad endale võimaldada soovitatava 7-8 tundi und, võib juhtuda, et vähkred tundide kaupa voodis ja oled magamajäämisega hädas. Teadaolevalt kannatab kolmandik täiskasvanutest kohati unetuse käes. Näiteks kohv ja alkohol võimendavad seda – aga vähemalt kaheksa toiduainet võimendavad hoopiski und ja aitavad kergemini magama jääda. 

1. Kreeka pähklid

Üks peotäis tund või kaks enne magamaminekut aitab saada kehal unisustunnet tekitavat melatoniini.

2. Lõhekala

Omega-3 rasvhapetel on leitud seos sügavama ja rahulikuma unega.

3. Valge riis

Selles sisalduvad süsivesikud tekitavad ajus rahu ja lõõgastuse tunnet.

4. Munad

D-vitamiin mõjutab ajus neid närvilõpmeid, mis on seotud unega.

5. Soe piim

Piim sisaldab aminohapet trüptofaan, mis on seotud ülalmainitud melatoniini tootmisega, lisaks D-vitamiini, millel samuti und soodustav toime. Keha peab sooja joogi tarbimise järel end maha jahutama ja see tegevus tekitab sageli unisust.

6. India pähkel

Sageli põhjustab unehäireid keha magneesiuminappus, india pähklist saab seda märkimisväärses koguses.

7. Maguskartul

Rahutute jalgade sündroomi ja lihaskrampe – mis takistavad rahulikku magamist – tekitavad keha magneesiuminappus, aga ka kaaliumi vähesus. Bataat on hea kaaliumiallikas.

8. Kummelitee

Kummel sisaldab aineid, mis leevendavad ärevust ja stressi – need pole teadupärast just uinumise ja sügava une soodustajad.

Jaga artiklit

0 kommentaari

Päevatoimetaja

Gerly Mägi
Telefon 51993733
gerly.magi@ohtuleht.ee

Õhtuleht sotsiaalmeedias

Õhtuleht Mobiilis