Saksamaal tehtud uurimistöö tulemused on üllatavad: autojagamine ei lahenda keskkonnaprobleeme, vaid pigem suurendab autostumist. Autoomanikud ei taha loobuda autost, seni ühistransporti eelistanud kasutavad aga heal meelel võimalust sõita kasvõi natukegi aega autoga.

Autojagamine ei vähenda heitgaase ega liiklusummikuid, sest hoopis ühistranspordikasutajad on hakanud eelistama jagatavaid sõidukeid. Eeskätt puudutab see noori. Saksamaal on see juba juhtunud, sama saatus ootab ees kõiki teisi riike, ka Eestit, kus renditeenused kasvatavad järjest populaarsust.

Saksamaal tehtud uurimistöö tulemused väidavad, et 76 protsenti DriveNow autojagamisrakenduse kasutajatest teeks olukorras, kus autojagamisteenust kasutada pole võimalik, oma sõidud kas ühistranspordiga, jalgrattaga või jalgsi. Ühiskasutuses autodest on Saksamaa linnades saanud mugavusteenus.

Berliini tehnikaülikooli professor Tilman Santariuse hinnangul on autode ühiskasutussüsteem nagu sõltuvusttekitav mõnuaine, millega muudetakse autoga sõitmine ja eriti BMW noortele ahvatlevaks. Praegusel kujul toimivad need süsteemid peamiselt ühistranspordi kahjuks.

Saksamaa autojagamisrakenduste kasutajad maksavad sõidu eest kilomeetrite või minutite alusel. Autosid on lihtne leida, sest nende jaoks on varutud rikkalikult parklakohti. Sealmail on tavaks võtta auto, sõita sellega lühikest maad, sageli vaid mõned minutid, ning jätta see järgmisesse parklasse.

Mida teavad autojagamisest meie põhjanaabrid ehk miks neid sakslaste uuringu tulemused ei üllata, loe edasi Acceleristast.

Jaga artiklit

0 kommentaari

Päevatoimetaja

Telefon 51993733
online@ohtuleht.ee

Õhtuleht sotsiaalmeedias

Õhtuleht Mobiilis