Tehnika

Sotsiaalmeedia langushetk? Facebook, Twitter ja Snapchat ei leia enam uusi sõpru (2)

Toimetas Vidrik Võsoberg, 14. august 2018, 15:43
Foto: Pixabay
Kas sotsiaalmeedia on jõunud oma laineharjale, küsib Guardian. Turg vananeb ja noored inimesed jagavad oma asju mujal ning nii süveneb Silicon Valley ettevõtete peavalu.

Snapchat on Facebooki ja Twitteri järel juba kolmas suurem sotsiaalmeediakanal, mis teatas oma poolaastatulemustes kahanevast kasutajaskonnast.

Tänavu säutsus 25 miljoni jälgijaga Kylie Jenner „kas on veel inimesi, kes enam Snapchati ei ava?“ ja ettevõtte väärtus kukkus 1,3 miljardi dollari võrra.

„Lapsed on muutlikud ja Snapchat näib kindlasti nooremate inimeste – kes on suurimad fännid – huviorbiidist ära langevat,“ nentis Endersi digitaalmeedia analüütik Joseph Evans. „Noorte inimeste jaoks tekib igal aastal miljon „uut suurt asja“ – vaadake näiteks „Fortnite’i“ mängu ülemaailmset hullust – ja on väga keerukas pikemalt nende tähelepanu köita, nagu Snapchat teada saab. Sugugi ei aita ka see, kui laste vilepuhuja Kylie Jenner Snapchati suunas tüdimust väljendab – siis pole see kindlasti äge.“

Facebook teatas juulis oma aegade esimesest kasutajate vähenemisest Euroopas ja firma väärtus langes 120 miljonit dollari võrra. Ilmselt seoses Cambridge Analytica skandaali ja privaatsusseadistuste muutmisega hülgas Facebooki kolm miljonit eurooplasest kasutajat. Arvatavalt on vähemasti regulaarse Facebooki kasutamise lõpetamist tänavu oodata veel miljonitelt inimestelt, eeskätt alla 25-aastastelt. Üks põhjuseid on see, et noortele ei meeldi, et ka nende vanemad Facebookis on.

Twitteri aktsia väärtus kukkus läinud kuul viiendiku võrra, kui sotsiaalmeediaplatvorm teatas miljoni kasutaja kaotamisest.

Erinevaid sotsiaalmeediavõrgustikke kasutava videofirma Brave Bison juht Claire Hungate aga leiab, et tõsist ohtu pole ja sotsiaalmeedia niipea tõsisemalt hoogu ei kaota.

„Ma ütleksin, et parimad päevad on veel ees,“ sõnas ta. „Snap kaotas kasutajaid oma disainiuuenduste pärast, Facebook sai löögi, aga ljääb ellu ja Twitter liigub üha enam video peale, et kasutajakogemust parendada.“

„Alla poole maailma elanikkonnast kasutab korrapäraselt sotsiaalmeediat, see on umbes 3,5 miljardit inimest. Kasutaja ootused on praegu väga kõrged ja parimaks äriplaaniks on kvaliteet. Ruumi on kõigile neile sotsiaalmeediaplatvormidele, aga kasutajad võivad olla muutlikud ja mujale liikuda.“

TOIMETAJA

+372 5199 3733
aare.kartau@ohtuleht.ee

TELLIMINE JA KOJUKANNE

+372 666 2233
tellimine@ohtulehtkirjastus.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtulehtkirjastus.ee