Hobi

PUUST JA PUNASEKS: kuidas pesta motikat? 

Toimetas Vidrik Võsoberg, 22. august 2018, 18:03
 PantherMedia/Scanpix
Räpast ja mudast mootorratast pole mitte ainult kole vaadata – mustus võib kahjustada ka mootorit ja katmata detaile. Art of Manliness on pannud kokku põhjaliku juhendi tsikli pesemiseks ja puhastamiseks, kindlasti on see aga abiks ka motika ilma mootorita väikevenna ehk jalgratta kasimisel.

Ära tee!

Kõigepealt võta teadmiseks, et auto ja tsikli pesemine on väga erinevad asjad: auto on suurelt osalt kerega kaetud ja kannatab nii näiteks võimsamat puhastusvahendit ja survepesu. Motikas on tundlikum.

Ära kasuta tsiklit pestes auto puhastusvahendit. Hangi spetsiaalselt mootorrattale mõeldud pesuvahend.

Ära pese tsiklit kuumast peast, lase mootoril jahtuda.

Ära pese kumbagi sõiduvahendit otsese päikeselõõsa käes: kuumus kuivatab seepi kiiremini ja seda on raskem maha loputada.

Ära kasuta survepesurit: mootoriosade vahele surutud vesi võib maanteel probleeme tekitada.

Mida vajad?

Spetsiaalset puhastusvahendit, pihustiga veevoolikuotsikut, nuustikut, kõvemaid ja pehmemaid pintsleid, kaltsu, seemisnahkset või mikrofiibrist lappi, ketiõli.

1. Ettevalmistused

Vaata tsikkel üle ja veendu, et kõik elektriühendused, küünlajuhtmed ja teised osad on kaitstud ja kaetud. Topi summuti otsa kalts, et sinna liigvett ei pääseks. Eemalda sadulakotid ja muud lisad, mis ei tohiks märjaks saada või mis ei lase sul räpastele aladele ligi pääseda.

2. Alusta leotusest

Seadista voolik õrnale veesurvele ja loputa motikas üle. Vähem tundlike ja sageli ka räpasemate osade puhul ära pelga survet lisada – näiteks velgede ja porikaitsmete juures.

 Pixabay

3. Kanna peale puhastusvahend

Alusta ülalt, värvitud ja puhtamatest piirkondadest, pihusta vahend peale või hõõru õrnalt nuustikuga pindadele. Arvesta sellega, et kui käsn saab poriseks või liivaseks, siis võib see värvi kahjustada.

4. Võta käsile raskemini ligipääsetavad osad

Pehme vana majavärvimispintsliga saab ligi mootori jahutusribidele, kõvema pintsliga saab nühkida rattaid.

5. Loputa

Alusta voolikuga madalal veesurvel ülaltpoolt, vähem tundlikke kohti võib ka kõvema survega loputada.

6. Kuivata

Võta lapp ja kuivata tsikkel ettevaatlikult ära. Alusta värvitud detailidest nagu näiteks bensiinipaak, jätka istme, velgede, mootori ja väljalaskesüsteemiga.

7. Õlita kett uuesti üle

 Pixabay

Mootorratas peaks olema õlist ja mustusest puhas, välja arvatud kett, mis peab olema üleni õlitatud.

ÕL Mehele märkus: rihm- või kardaanülekande puhul oled mõistagi sellest tööst vabastatud.

8. Mine sõitma

Võta kalts summutist välja ja mine tee üks tiir, et liigne vesi pragudest ja õnarustest välja puhuda. Esialgu sõida kindlasti aeglasemalt, sest märjad pidurid võivad olla tavalisest vähem efektiivsed.

PÄEVATOIMETAJA

+372 5199 3733
vidrik.vosoberg@ohtuleht.ee

TELLIMINE JA KOJUKANNE

+372 666 2233
tellimine@ohtulehtkirjastus.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtulehtkirjastus.ee