Mazda on laialt tuntud ja Eestiski omal ajal ülipopulaarne olnud Jaapani automark. Tänaseni oma peakorteriga Hiroshima prefektuuris paikneva autotootja ajalugu on aga oluliselt värvikam kui arvata oskame. Olgu alljärgnevalt kirja pandud tosin lahedat fakti, mida te enne tõenäoliselt ei teadnud.

Mazda Motor Corporation, lühidalt Mazda (jaapani keeles マツダ株式会社) on rahvusvahelise haardega autotootja, mille peakorter asub Fuchūs, Hiroshima prefektuuris. Viimasel ajal hoiab Jaapani autotootja end pildis mitmete innovaatiliste lahendustega.

Siinkohal ei ole jutuks üksnes imeline ja ajatu Kodo disain, vaid uuenduslik jõuallikas Skyactive 3, mis peaks sisepõlemismootorite ajaloos keerama ette täiesti uue lehe.

Jaanuaris Tokyos toimunud tehnoloogiakonverentsil teatas ettevõtte jõuülekandetehnoloogia juht Mitsuo Hitomi, et ehitamisel oleva mootori 56-protsendiline soojusefektiivsuse koefitsient teeb sellest maailma esimese jõuallika, mille puhul enamus kütusest saadavast energiast muundatakse liikumiseks, mitte soojuskaoks või saasteks.

Millal me uut jõuallikat näha ja kogeda saame, pole veel teada, ent tõenäoline on, et paari aasta jooksul see tootmisse jõuab.

Hiljuti teatasid Mazda, Toyota ja Denso, et panustavad ühiselt elektriautode tootmisse. Uued autod valmivad Toyota TNGA platvormile, mis on ehitatud, silmas pidades hübriid- ja elektriajamiga sõidukeid.

Toyota ja Mazda on aga leivad ühte kappi pannud märksa tõsisemal moel: mõlemad on omandanud osaluse teineteise ettevõttes ning alustanud 1,6 miljardit dollarit maksva tehase ehitamist Ameerika Ühendriikidesse.

Uues tehases toodetakse edaspidi 300 000 autot aastas: praegune plaan näeb ette populaarse Corolla ja linnamaasturite tootmise. Uus tehas annab tööd rohkem kui 4000 inimesele ning see peaks valmima 2021. aastal.

Mõlema Jaapani autotootja jaoks on tegu märgilise otsusega ent kas asjast asja saab, selgub siis, kui tootmine on käivitunud. Ootamatuid takistusi võib tulla Ühendriikide võimuladvikust, kus president omasoodu seadusi teeb, ja neid siis jälle kõrvale jätab. Üks on selge – tulevik on selle Jaapani autotootja jaoks igal juhul väga põnev.

Le Mansi võidusõidust, rootormootoritest ja kokku 12 põnevast faktist „matsta“ kohta loe edasi Acceleristast.

Jaga artiklit

1 kommentaar

4
404 Not FoundNBA2K Online2篮NBA2K Online2篮Product Recall and Safety  /   16:59, 23. aug 2018
Claim-Submission-QRG.pdf

Päevatoimetaja

Telefon 51993733
online@ohtuleht.ee

Õhtuleht sotsiaalmeedias

Õhtuleht Mobiilis