54-aastane rännumees ja polaaruurija Marek Kaminski läbis uue Nissan Leaf elektriautoga teekonnal Poolast Jaapanisse äsja 16 000 kilomeetrit. Uurimisretk #NoTraceExpedition algas juunis ning selle eesmärk on näidata, et praktiliselt heitmevaba rändamine on võimalik.

Eksperiment „elektriautoga Tallinnast Tartusse” on nii eelmine sajand: möödunud kevadel võtsid kaks Eesti ajakirjanikku ette pealtnäha pöörase reisi Genfi autonäitusele, briti poissmehed üritasid ühe soojaga jõuda läbi Euroopa ning Poola rändur sõitis maha 16 000 kilomeetrit, et lõpuks Jaapanisse välja jõuda.

#NoTraceExpedition on küll uhkelt uurimisretkeks nimetatud ent Marek Kaminski ise on öelnud, et otsib lihtsalt uusi väljakutseid. Mõte, elektriautoga jutti ürgpikk maa maha sõita, läbides teel rea riike, kus ilmselt pole midagi kuuldud laadimisvõrgustikust ja särtsukatest üldiselt, on parasjagu nii pöörane, et see lihtsalt tuleb teoks teha.

„Minu jaoks ei olnud tähtis lihtsalt sihtkohta jõuda, vaid ühtlasi teha lihtne ja geniaalne paradigma muutus, et tõestada, jätkusuutlik elu on võimalik,” rääkis Kamenski.

Kaks kontinenti, kaheksa riiki

Marek Kapinski keskkonnahoidlik reis sai alguse Poolas Zakopane’is ning see viis ta erinevates sõiduoludes kaheksasse riiki ja kahele kontinendile. Teel lõpp-punkti, Tokyosse sõitis Marek Kaminski läbi Leedu, Valgevene, Venemaa, Mongoolia, Hiina ja Lõuna-Korea.

#NoTraceExpedition idee on võimalikult heitmevabalt igal pool reisida. „Ei mingit jälge” on kinnitus, et tegelikult saab tänapäevase särtsuautoga ükskõik kus maailmas hakkama. Kuigi Mongoolia osas siiski tekib kahtlus, et äkki toodetakse seal vajaminev elekter kuidagi teisiti kui jakisõnnikust ...

Ent tõsi, Marek Kapinski saab nüüd uhkusega öelda, et ta on esimene inimene, kes on reisinud samal aastal korraga nii põhja- kui ka lõunapoolkerale, ning reisi teeb veelgi erilisemaks see, et ta kasutas selleks elektriautot.

Mareki seikluste seas olid kõige märkimisväärsemad ümbersõit mööda Mongoolia kruusateid ja leidlikud laadimislahendused Venemaal. Esimesed 16 000 kilomeetrit Marekit ei kohutanud ning nüüd istub ta uuesti rooli taha ja läbib sama teekonna Tokyost tagasi Poola.

Kui palju mees autot laadima pidi, milline oli keskmine sõiduulatus ja pikim päevas läbitud vahemaa, loe edasi Acceleristast.

Jaga artiklit

0 kommentaari

Päevatoimetaja

Gerly Mägi
Telefon 51993733
gerly.magi@ohtuleht.ee

Õhtuleht sotsiaalmeedias

Õhtuleht Mobiilis