Augustis juhtus Eestis mõne päeva jooksul kaks liiklusõnnetust, milles hukkus mootorrattur. Mootorrattasõidu instruktor Villem Freiman soovitab tsiklistidel iga hetk meeles pidada, et kaasliiklejate jaoks on nad nähtamatud. Kui juhtub õnnetus, on kannatajaks pooleks alati mootorrattur.

22. augusti öösel põrkasid Tallinnas, Pärnu maantee ja Vineeri tänava ristmikul  kokku mootorratas ja tramm. Kokkupõrke järel tsikkel süttis, seda juhtinud 31-aastane mees hukkus sündmuskohal. Esialgsetel andmetel sõitis mootorrattur suurel kiirusel üle Pärnu maantee silla kesklinna poole ning põrkas kokku vasakpööret sooritanud trammiga. Tsiklist kasutas kiivrit ent tal puudus A-kategooria juhiluba.

26. augusti varahommikul põrkasid Saaremaal Pahavalla külas kokku kaubik ja mootorratas. Kokkupõrke tagajärjel hukkus 25-aastane mootorratast juhtinud mees. Esialgsetel andmetel hakkas 71-aastane Citroen Berlingo juht tegema vasakpööret peateelt kõrvalteele, kuid keeras ette vastassuunas otse liikunud Honda mootorrattale. Mõlemad sõidukid paiskusid kokkupõrke tagajärjel kraavi. Tsiklist kasutas nõuetekohast turvavarustust.

Load.ee sõiduõpetaja Villem Freiman nendib, et põhjus, miks sellised rängad õnnetused juhtuvad, on fakt, et teised liiklejad lihtsalt ei märkagi mootorrattureid: „Vana hea soovitus: „märka mootorratturit” jääb ilmselt aktuaalseks aegade lõpuni. Mootorrattureid lihtsalt on autojuhtidel raske märgata ja selle faktiga tuleb leppida.”

Kiirus teeb nähtamatuks ja tapab

Äsja juhtunud liiklusõnnetuste uurimine alles käib, kuid esialgsetel andmetel võis mõlemal juhul ratturitele saatuslikuks saada just nimelt teisele juhile nähtamatuks jäämine: üle Pärnu maantee silla kihutanud rattur ning udusel hommikul mööda peateed kiirustanud tsiklist jäid teisel juhil tõenäoliselt kahe silma vahele.

Villem Freiman tuletab meelde, et üks põhjustest, miks täiesti kaine ja terve mõistusega autojuht ei suuda lähenevat mootorratast märgata, on mootorratta liikumiskiirus.

„Autojuhil on mootorratast niigi raske märgata selle võrdlemisi väikeste gabariitide tõttu. Mootorratas võib autojuhi jaoks jääda auto akna või ukseposti varju või märkamata lihtlabase tähelepanuvea tõttu. Ka mootorratturi rõivaste värvus võib olla halvasti märgatav.”

Mootorratturil tuleks arvestada, et isegi suurima lubatud sõidukiirusega liikudes on oht märkamata jääda vägagi tõsine. Piirkiirust ületava mootorratturi lähenemiseks ei pruugi autojuht – eriti eakas autojuht – valmis olla.

Mootorrattur peab suutma liigeldes ka teiste liiklejate võimalikke eksimusi ette näha. Strateegiline mõtlemine on mootorratturi sõiduohutuse pant.

Kas siis, kui auto ette keerab, on mootorratturil üldse veel võimalik midagi teha, miks peaks iga tsiklimees täiendkoolitusel käima ja mis on sõiduohutuse A ja O ehk millest sõltub mootorratturi ellujäämine, loe edasi Acceleristast.

Jaga artiklit

1 kommentaar

H
Huubert  /   10:01, 10. sept 2018
Kõik on õige, aga trammil on ju alati peatee.
Selle juhtumi korral ei ole seega trammijuht midagi valesti teinud.

Päevatoimetaja

Triinu Laan
Telefon 51993733
Triinu.laan@ohtuleht.ee

Õhtuleht sotsiaalmeedias

Õhtuleht Mobiilis