Eelmisel nädalal avalikustas Ford oma esimese õrrituspildi tulevasest täiselektrilisest linnamaasturist, mis kannab koodnime Mach 1. Joonis ilmus pea üheksa kuud pärast seda, kui maailma staažikaim sõidukitootja Detroidi autonäitusel elektrimasina esmakordselt jutuks võttis ja ühtlasi teatas, et investeerib elektriautode tehnoloogiatesse 11 miljardit dollarit.

The Verge tõdes, et Fordi õrrituspildiga on täpselt samuti nagu iga teisegi suurfirma õrrituspildiga: meile näidatakse ainult seda, mida Ford meile näidata tahab. Ja praegu näib Ford tahtvat meile näidata, et tulevane auto on kujundatud Mustangi stiilis, vähemalt teatud määral. Ehk: kuigi see on tulevikuauto, lähtub Ford ühest ajaproovile vastu pidanud tootest ja lisab tulevikumasinale nostalgiat. Ning ilmselt pole see Fordi poolt üldsegi rumal samm – kogu tehnikatööstuses – näiteks fotoaparaatide vallas – on trendiks klassikalise disaini kasutamine. 

Mach 1 või mis iganes selle auto nimeks ka ei pandaks, saab olema Fordi tulevase elektriautode sarja esimene pääsuke ja eeldatav lipulaev. Nii peaks see reetma omajagu selle 11-miljonilise investeeringu kohta, mis Ford sisepõlemismootoritelt elektriautode tootmiseks teeb.  

Praegu teame, et osaliselt on Mach 1 inspireerijaks Mustang ja et pigem saab see olema linnamaastur kui sedaan. Õigupoolest teataski Ford tänavu, et vähemalt USA turul korjatakse sisuliselt kõik sedaanid valikust välja.

Kõigele lisaks kõnnib Ford praegu üsna õhukesel majanduslikul jääl: Moody’s alandas hiljuti ettevõtte reitingut. Teisisõnu: Ford peab tegema kõvasti tööd, enne kui Mach 1 jõuab maanteedele ja sellele järgnevad teised elektri-Fordid.

Jaga artiklit

0 kommentaari

Päevatoimetaja

Gerly Mägi
Telefon 51993733
gerly.magi@ohtuleht.ee

Õhtuleht sotsiaalmeedias

Õhtuleht Mobiilis