Lena Murd käis Austrias lähemat tutvust tegemas hitt-linnamaasturi Honda CR-V tuttuue põlvkonna eri mudelivariantidega. Tehnika on läinud keerulisemaks, ent selle kasutamine lihtsamaks. Üks on selge: nagu ennevanasti, nii ka nüüd on Honda CR-V suurkonkurent kõigile sama segmendi sõidukitele.

Linnamaasturiskeptitsism on tänapäeval omamoodi ketserlus, mille eest on tuleriidal arvatavasti soe koht juba ootamas. Seega oleks tervislikum säherdusest kahtlasest kombest vabaneda või õppida sellega elama. Sest äkki kujutabki mõiste „auto” tänapäeval juba midagi muud kui meie, autofännid ja autoajakirjanikud, õigeks pidama oleme harjunud?

Kui need moekad sõiduvahendid hoolikalt läbi proovida, saaks ehk lõpuks aru, miks miljonid mõistlikud inimesed kogu planeedil endale nüüd just selliseid autosid ihkavad. Veelgi parem, kui saab lähemalt tutvust teha enimmüüdava SUV-ga maailmas. Niisiis, meeldiv tutvuda, uus Honda CR-V!

CR-V on Eestis Honda bestseller ja kuulub keskmise suurusega linnamaasturite hulgas edukate seltskonda. Kas mudeliuuendus toob kaasa ka olulise muudatuse konkurentsisituatsioonis, saab näha vast millalgi kevadepoole, sest uue CR-V müük algab alles oktoobris.

Esimese põlvkonna CR-V nägi ilmavalgust aastal 1995 ja tänaseks on seda maailmas müüdud 9,7 miljonit. Ka Euroopa vaates on CR-V Honda jaoks oluline mudel, moodustades enam kui kolmandiku müügimahust. Lühend CR-V on lahtiseletatult „Comfortable Runabout Vehicle” ja siia ehk ongi kätketud selle mudeli edu salakood – sõiduk, millega saab mõnusalt kõikjal hakkama.

Uue Honda CR-V proovisõidupäev Austrias Tirooli mägedes ning Saksamaa kiirteedel võimaldas läbi proovida värske mudeliaasta kogu valiku.

Askeetlik mootorivalik

Esimene üllatus oligi mootorivalik, mis on askeetlikult konkreetne – vaid 1,5 l VTEC turbobensiinimootor. Diislit enam ei ole ega tule, küll aga on peatselt lisandumas hübriid.

Nii nagu tänapäeval kombeks, on ka Honda võtnud kindla suuna elektrifitseerimisele – aastaks 2025 peaks kaks kolmandikku kogu mudelivalikust olema elektrilised.

Diislitapuajastu mõju on tõenäoliselt valusam nendes maades, kus tarbimiseelistused rohkem diisli poole kaldunud. Harjumused pidavat teadupärast visalt surema. Eestis sellega muret vähem, selles sõidukiklassis langeb valik pigem kombinatsioonile bensiin-automaat.

Uue CR-V 1,5-liitrine turbomootor on sama, mis uuel Honda Civicul, kuid spetsiaalselt kohandatud turboülelaaduriga. Võrreldes senise põlvkonna CR-V bensiinimootoritega on tegemist oluliselt säästlikuma ja tänapäevasema jõuallikaga.

Käigukastidest, funktsionaalsusest, sõiduomadustest, standardvarustusest, hindadest ja konkurentidest loe edasi Acceleristast.

Jaga artiklit

0 kommentaari

Päevatoimetaja

Gerly Mägi
Telefon 51993733
gerly.magi@ohtuleht.ee

Õhtuleht sotsiaalmeedias

Õhtuleht Mobiilis