30
fotot

Kaheksa kümnendit ja kolm põlvkonda – nii kaua on toodetud Volkswageni põrnikat. Autootja teatas äsja, et juulis 2019 lõppeb Beetle’i tootmine. Armastatud masina luigelauluks ja lõplikuks lihviks saab Final Edition, kirjutab Popularmechanics. Miks see küll juhtub? Lühidalt on vastus järgnev: hea auto tegemist võeti liiga tõsiselt.

Põrnika klassikaline versioon (1938-2003, ametlikult VW Type 1) oli lustlikult veider: mootor taga ja pakiruum ees. Uusversioonil ehk New Beetle’il (1997-2011) oli juba esisillavedu ja mootor ees nagu igal teiselgi tavaliselt 90ndate autol. Aga see nägi sarnane välja: ümar ja rumalapoolne, see vallandas nostalgiat ja nägi välja nagu hipiajastu auto ehe taaskehastus. Mingit eriliselt inspireerivat sõiduelamust see ei pakkunud, kuid ometi toodeti autot 14 aastat.

2012. aasta mudel, tänaseni toodetav kolmanda generatsiooni A5 Beetle nägi madalam ja kurjem välja. Autoajakirjanikud leidsid, et nunnule välimusele on lisandunud matšolikkust.

(Pixabay)

„Lillede jõud ei seisne hobujõududes,“ kirjutab PM järelehüüdes. „Põrnikas ei saanud „The Love Bugis“ Herbie staarrolli tänu oma madalale ja irvitavale olekule. See oli tobe. See oli liiga väikse võimsusega ülekoormatud alandlik autoke, mida inimesed said endale lubada ja millega ka päriselt tööd teha. See oli sidrun.“

Beetle’it toodetakse tänapäeval Volkswageni Mehhiko tehases ja kokku on seda ikoonilist masinat valminud pea 23 miljonit eksemplari. Tuleva aasta suvel tuleb põrnikate ehitamisele lõpp.

Aga juba on ka VW enda kontsernist sõnumeid, et „ära iial ütle iial“ ja nii spekuleeritakse, et legend võib uuesti sündida elektriauto kujul.

Vaata ka juuresolevat mälestusgaleriid Volkswageni Põrnikast läbi aegade.

Jaga artiklit

0 kommentaari

Päevatoimetaja

Gerly Mägi
Telefon 51993733
gerly.magi@ohtuleht.ee

Õhtuleht sotsiaalmeedias

Õhtuleht Mobiilis