Tehnika

Autoostu ABC: kolm head põhjust, miks kaaluda gaasiauto soetamist (8)

Toimetas Vidrik Võsoberg, 28. september 2018, 09:21
 Pixabay
Surugaas on autokütusena järjest ahvatlevam alternatiiv. Eeskätt on gaasiga odavam sõita, aga mitte vähem tähtis on keskkonnaaspekt. Ka näitab statistika, et CNG-sõidukid hoiavad järelturul hinda. Olgu alljärgnevalt välja toodud kolm head põhjust, miks gaasiauto ostmist kaaluda.

Põhjamaade energiaettevõtte Gasum hinnangul on paari aasta pärast gaasiautode arv kahekordistunud. Eestis osteti möödunud aastal 330 surugaasil töötavat autot, kokku vurab neid meie teedel tuhatkond ning nõudlus on suur.

Soomes on asjad veelgi kiiremini arenenud – enne 2017. aastat oli Soomes kasutusel vaid 2000 gaasikütusega sõidukit, praeguseks on neid juba 5500. Võrreldes kogu Soome autopargiga on tegu muidugi väga väikese osaga, kuid kasv on kiire. Ka Rootsis on CNG-autod populaarsed.

Autovaldkonna analüütikud juhivad tähelepanu surugaasisõidukite järelturule: suure nõudluse tõttu püsivad hinnad stabiilselt tavakütusega analoogidega võrreldes kõrgemad. Eestisse on viimasel ajal toodud müügiks autosid Rootsist, Mobile portaali kaudu on võimalik CNG-auto tellida ka näiteks Saksamaa esinduste kaudu.

Soomlased haaravad järelturul gaasiauto esimesena, väidab Autovista analüütik Markus Halonen. Tema sõnul jätkub defitsiit ning CNG-sõidukid võivad veelgi kallineda. Lisaks hinnahoidmisele järelturul toob analüütik välja veel kaks olulist plussi surugaasiauto kasuks.

Gaasiautod hoiavad hästi hinda

Paljude autoostjate jaoks on oluline ostuargument, et sõidukit saaks liisingperioodi lõppedes või soovi korral võimalikult kõrge hinnaga edasi müüa. Gaasisõidukite jääkväärtus püsib stabiilselt kõrgem, võrreldes tavaliste sisepõlemismootoriga analoogidega.

Gaasiautod säilitavad kolme kasutusaasta ja umbkaudu 90 000 km läbisõidu järel ligemale 52 protsenti alghinnast – see on parem kui diiselmootoriga autodel ja oluliselt parem kui elektriautodel.

Vaid hübriidid ja osa bensiinimootoriga mudeleid hoiavad oma hinda veel paremini, kinnitab Halonen. Uute gaasisõidukite hind on enamasti soodsam kui diisel- ja elektriautodel.

Kuivõrd bensiinimootoriga sõidukite kütusekulu on suurem ning seega jooksvad kulud suuremad, ja hübriidid maksavad veidi rohkem, on surugaasil sõitvad autod kasutuskulude poolest igati konkurentsivõimelised.

Millised on ülejäänud argumendid gaasiauto kasuks, loe edasi Acceleristast.

 

8 KOMMENTAARI

o
Opossum 6. oktoober 2018, 10:18
Ja kõik arvavad et gaasi hind jääbki nii madalaks, mida rohkem tarbijaid tuleb seda kiiremini hakkab ka gaasi hind tõusma...
e
elektritsaabtasuta 28. september 2018, 16:08
Müüdid gaasiautode kohta * Auto ha iseb. Nõukogudeajast on kõigil meeles veel hai svad gaasiautod, mis vajasid erilist hoolt ja tikutulega ligi ei jul...
(loe edasi)
Loe kõiki (8)

Sisuturundus

PÄEVATOIMETAJA

+372 5199 3733
vidrik.vosoberg@ohtuleht.ee

TELLIMINE JA KOJUKANNE

+372 666 2505
levi@ohtulehtkirjastus.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtulehtkirjastus.ee