Tehnika

Autoostu ABC: kolm head põhjust, miks kaaluda gaasiauto soetamist

Toimetas Vidrik Võsoberg, 28. september 2018, 09:21

8 KOMMENTAARI

o
Opossum/ 6. oktoober 2018, 10:18
Ja kõik arvavad et gaasi hind jääbki nii madalaks, mida rohkem tarbijaid tuleb seda kiiremini hakkab ka gaasi hind tõusma...
e
elektritsaabtasuta/ 28. september 2018, 16:08
Müüdid gaasiautode kohta * Auto ha iseb. Nõukogudeajast on kõigil meeles veel hai svad gaasiautod, mis vajasid erilist hoolt ja tikutulega ligi ei julgenud keegi minna. Nüüdseks on seadmed ja mootorid palju arenenud ning mingit lõhna ei või olla. Kui siiski tunnete gaasi lõhna, pöörduge lekke tuvastamiseks lähimasse hooldusesse. * Võimsus kaob. Tihti arvatakse, et gaasiga sõites on kiirendus oluliselt väiksem. Tegelikkuses pole võimsuskadu paari protsenti reaalselt tunda ja see oleneb ka seadmetest. Tulge proovisõidule ning saate seda ise hinnata. * Auto on ohtlik. Paljud inimesed arvavad, et gaasiseade on ohtlik ja nõuab lisaturvalisust. Testid ja arvutused on aga näidanud, et gaasipaak on palju turvalisem kui bensiinipaak, kuna on varustatud ülesurve- ja kiirsulgeklappidega ning valmistatud tugevast terasest. * Bensiiniga on lõpp. Levinud on arvamus, et bensiiniga enam sõita ei saagi. Tegelikkuses on gaasiseade tavaline lisaseade nagu konditsioneergi. Pealegi käivitub auto alati bensiini pealt ja mootori soojenedes lülitub automaatselt ümber gaasile. * Tanklaid on vähe. Loomulikult ei oska alati bensiini tankimas käinud inimene tähele panna autogaasitanklaid. Hetkel kuuluvad ecom 102 tanklaketti juba 4 tanklat ja üle Eesti on kokku umbes 15 tankimispunkti. Seda on Eesti kohta piisavalt. * Tankida on keeruline. Auto paagi täitmine toimub rõhu all ning see on ka ainuke erinevus bensiiniga. Püstoli ühendamine tankimisavaga on lihtne ning sellega saab hakkama ka õrnema soo esindaja.
e
elektritsaabtasuta/ 28. september 2018, 16:05
Ühe gaasiseadmeid pakkuva firma lehelt võib lugeda: Ükskõik kui suured või väikesed on Teie läbisõidud, kasutades praeguste kütusehindade juures autokütusena gaasi säästate kuni 40% rahast, mis kuluks Teil bensiini ostmiseks! Räägin Sulle oma kogemusest. Minu sõiduvahendiks on 3.8 V6 mootoriga Pontiac. Paagitäis kütust maksis heade hindade ajal ca 85 EUR ja keskmiselt 95 EUR. Sama vahemaa läbimiseks gaasiga kulub mul IV põlvkonna gaasiseadmega umbes 50 EUR.
e
elektritsaabtasuta/ 28. september 2018, 15:50
Sõiduki üleviimine vedelgaasile tasub ära arvestades mitte ainult autogaasi ja bensiini hinna vahet, vaid ka kulutusi mootori õlile ja mootori remontidevahelisele läbijooksu suurenemisele. Autogaasil, erinevalt bensiinist, puuduvad lahustuvad ja kaduvad omadused, mistõttu suureneb mootoriõli tööiga 1,5-2 korda ja väheneb selle kulu 10-15 protsenti. Samaaegselt suureneb mootori remontide vaheline läbisõit 1,5-2 korda. Paraneb süüte süsteemi töö, küünalde tööiga tõuseb 30-40 protsenti. Oluliselt väheneb heitgaaside toksilisus: süsinikoksiid 2-3 korda, lämmastikoksiid 1,2 korda, süsivesinik 1,5-2 korda. Autogaas on kõrgekvaliteediline kütus, oktaanarvuga 102, mistõttu väheneb detonatsioon miinimumini. Kui sõiduauto on varustatud katalüsaatoriga, ei ole vaja muretseda selle vahetamise pärast, katalüsaatori tööiga pikeneb mitu korda. Väheneb ka müra tase 2,3 db, ning mootor ise hakkab töötama pehmemalt ja sujuvamalt.
e
elektritsaabtasuta/ 28. september 2018, 15:47
Gaas on super. Lisaks gaasile on ka vesi super. "Eestis kulub igal aastal autokütusele umbes 10 miljardit eurot, mis teeb 7500 eurot iga inimese kohta (rinnalapsest raugani). „See raha läheb naftašeikide taskusse. Milleks me neile seda kümnist maksame, kui nutika planeerimise abil saaksime kõik oma sõidud tehtud kodumaal toodetud energiaga?” püstitab Jarmo Tuisk küsimuse. " Auto paaki,bensiini ja diisli asemel,vala vett : http :// m. stins. biz / auto/
e
elektritsaabtasuta/ 28. september 2018, 15:46
Jah,gaas on super ! Muideks lehmalautades kogutakse lehmade peerugaasi ja seda kasutatakse ka auto mootoris.
j
Just/ 28. september 2018, 09:41
Ja kaasas käiv gaasihais salongis asja loomulikult nn. "meeldivaim" osa.
Ehk siis odav sõita ja mädamuna hais pealekauba? Ise kahjuks kogemuse võrra rikkam- isegi tehase poolt paigaldatud seadmed lekivad....
e
elektritsaabtasuta/ 28. september 2018, 16:01
Müüdid gaasiautode kohta * Auto haiseb. Nõukogudeajast on kõigil meeles veel haisvad gaasiautod, mis vajasid erilist hoolt ja tikutulega ligi ei julgenud keegi minna. Nüüdseks on seadmed ja mootorid palju arenenud ning mingit lõhna ei või olla. Kui siiski tunnete gaasi lõhna, pöörduge lekke tuvastamiseks lähimasse hooldusesse. * Võimsus kaob. Tihti arvatakse, et gaasiga sõites on kiirendus oluliselt väiksem. Tegelikkuses pole võimsuskadu paari protsenti reaalselt tunda ja see oleneb ka seadmetest. Tulge proovisõidule ning saate seda ise hinnata. * Auto on ohtlik. Paljud inimesed arvavad, et gaasiseade on ohtlik ja nõuab lisaturvalisust. Testid ja arvutused on aga näidanud, et gaasipaak on palju turvalisem kui bensiinipaak, kuna on varustatud ülesurve- ja kiirsulgeklappidega ning valmistatud tugevast terasest. * Bensiiniga on lõpp. Levinud on arvamus, et bensiiniga enam sõita ei saagi. Tegelikkuses on gaasiseade tavaline lisaseade nagu konditsioneergi. Pealegi käivitub auto alati bensiini pealt ja mootori soojenedes lülitub automaatselt ümber gaasile. * Tanklaid on vähe. Loomulikult ei oska alati bensiini tankimas käinud inimene tähele panna autogaasitanklaid. Hetkel kuuluvad ecom 102 tanklaketti juba 4 tanklat ja üle Eesti on kokku umbes 15 tankimispunkti. Seda on Eesti kohta piisavalt. * Tankida on keeruline. Auto paagi täitmine toimub rõhu all ning see on ka ainuke erinevus bensiiniga. Püstoli ühendamine tankimisavaga on lihtne ning sellega saab hakkama ka õrnema soo esindaja.

PÄEVATOIMETAJA

+372 5199 3733
vidrik.vosoberg@ohtuleht.ee

TELLIMINE JA KOJUKANNE

+372 666 2505
levi@ohtulehtkirjastus.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtulehtkirjastus.ee