Tehnika

Toyota Supra: legendi uus tulemine. Võimalik, et juba Pariisi autonäitusel 

Toimetas Vidrik Võsoberg, 1. oktoober 2018, 09:21
 Accelerista
Fännid hoiavad pöidlaid higises pihus, et tänavusel Pariisi autonäitusel lõpuks ometi esitletaks ametlikult Toyota Supra uut generatsiooni. Et kannatus ei katkeks, toome alljärgnevalt legendaarse sportauto kohta peotäie ägedaid fakte ja killukese sõiduelamust Hispaaniast, kus Veli V. Rajasaar uue Supra kamuflaažis mudeliga ringrajal mõne ringi tegi.

Madridis toimunud ürituse pearõhk oli Toyota inseneridega kohtumisel, ent üritusele kutsutud ajakirjanikel lubati Jarama ringrajal Supraga instruktorite valvsa silma all ka veidi lõbutseda.

Ühe tõelise autoajakirjaniku jaoks on kohtumine Legendide Legendiga hindamatu väärtusega, sest tõenäoliselt on Supra osa profi autohindaja kujunemisloos suur.

Pariisi autonäituse eelõhtul teeme põneva sissevaate Supra saamisloosse ning vahendame esimesi hetki rajalt.

Tõenäosus, et just Pariisis tõmmatakse lõpuks oodatud unistuste autolt kate, on fifty-sixty, sest ametlikult on esitlusnimekirjas kaks teist Toyota uudismudelit. Imesid aga juhtub alati.

Legendide legend

Toyota Supra on legendimõõtu sportauto. Tegemist on samavõrra legendaarse Toyota Celica järeltulijaga, mida toodeti ajavahemikus 1978-2002 neli generatsiooni.

Võimas ja võidukas Supra kogus hulgaliselt tiitleid erinevatelt võidusõitudelt ja oli müügiedult tänavalegaalsete sportautode hulgas populaarseim. Järgnevalt mõned huvitavad faktid ja seosed.

1. Sugulased

Toyota Supra on lähisuguluses Toyota Celicaga, disainilt sarnane, kuid mõõtmetelt pikem ja laiem. Ka nime poolest olid mudelid algselt seotud – Toyota Celica Supra ja Toyota Celica XX (Jaapani turul).

Alates 1986. aastast muutus Supra iseseisvaks mudeliks ja nimetusest kadus Celica, kuid paljude jaoks on asi segane tänini. Kollektsionäärid aga rõõmustavad, sest segadus nimedega vaid tõstab veel allesjäänud Suprate hinda.

2. Tehnoloogia ja mugavusvarustus

Toyota Supra tehnoloogia on läbi kõigi põlvkondade olnud alati oma aja tipptase. Elektriaknad, kesklukustus, püsikiirusehoidja, katuseluuk, reguleeritava kaldega roolisammas ja nelja kõlariga audiosüsteem – vaid nimetage, see on Supral olnud alati enne teisi.

Väheteada fakt on aga, et lisaks pikale nimekirjale ennenägematutest mugavustest sai Toyota Supra Celica XX variant 1981. aastal ka maailma esimese navigatsioonisüsteemi.

3. Mootorid

Supra esimese 3 põlvkonna jõuallikad olid inspireeritud Toyota Crowni ja Toyota 2000 GT mootoritest. Kõigi generatsioonide puhul on tegemist olnud 6-silindriliste ridamootoritega, mis on tuntud oma purunematuse poolest.

Kui võimas on Supra ekraanikangelasena, miks ja kuidas selle tootmine ühel hetkel lõpetati, milline võiks olla see saladuslik viies generatsioon, kuidas on asjaga seotud Camry ja Avensis, seda loe edasi Acceleristast.

PÄEVATOIMETAJA

+372 5199 3733
vidrik.vosoberg@ohtuleht.ee

TELLIMINE JA KOJUKANNE

+372 666 2505
levi@ohtulehtkirjastus.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtulehtkirjastus.ee