Tehnika

AvtoVAZ alustas uue Lada krossoveri seeriatootmist (2)

Toimetas Vidrik Võsoberg, 12. oktoober 2018, 09:22
 
AvtoVAZ käivitas 11. oktoobril Togliatti tehases uue krossoveri Lada XRAY Cross seeriatootmise. Kõrgendatud luukpära saab peale 1,8-liitrise vabalthingava jõuallika ning nii käsi- kui robotkasti. Müügihind selgub lähiajal. Mudeli vastu on juba huvi tuntud välisturgudel.

XRAY on nimetatud Lada lipulaevaks ning selle krossover peab lisaks linnatänavatele tegema tegusid ka metsarajal ja maastikul. Tootja sõnul on tegu brutaalse, ent sõitjate jaoks imemugava stiiliautoga, mida on testitud Venemaa karmides tingimustes.

Enne seeriatootmisse jõudmist testiti Lada XRAY Cross autosid nii hiirte peal laboratooriumis kui ka päris teedel, muuhulgas Surgutis ja Sotšis. 80 autot lasti ribadeks, et veenduda nende sõiduvõimes, turvalisuses ja stabiilsuses.

Eelproduktsiooni käigus pöörati erilist rõhku mugavuslisade töökindlusele: kliimaseadet ja istmesoojendusi on vingutatud iga ilmaga ning raadio on saanud vatti nii, et vatid lendavad. Kere värvitud osi aga piinati tule, vee ja bensiiniga, et veenduda, mitte ühelgi juhul värv ise kooruma ei hakka.

Esimest korda näidati tootmisvalmis krossoverit tänavusel Moskva autonäitusel. Lada XRAY Cross on kõrgendatud modifikatsioon Venemaal populaarsest XRAY-luukpärast. Auto kliirensit on kahe sentimeetri jagu tõstetud, 19,5 pealt 21,5 sentimeetrini.

Krossoverit on tuunitud pisut „seikluslikumaks” – erinevad on stanged ning uste serv ja rattakoobaste ülaserv on kaetud plastikuga. Autol on katusereelingud.

Sõitjateruumist leiab mõne värvilise detaili, täiustatud on meediasüsteemi. Esiistmed on mugavamad, need on kolmes suunas reguleeritavad ning soojendusega. Lisavarustusena saab tellida soojenduse ka tagaistmetele. Rool on multifunktsionaalne.

Mida on auto platvormis modifitseeritud, milline on jõuallikas ja miks peaks üht pakutavatest käigukastidest vältima, loe edasi Acceleristast.

 

2 KOMMENTAARI

v
vana šoffer 12. oktoober 2018, 09:41
Piinati ja piinati... Vanemad inimesed mäletavad, et kui esimesed Ladad liinilt tulid, siis need olid ka korralikult tehtud nagu Itaalia tehnoloogia ette nägi. Ent seejärel algas kohe nõukogude leiutajate ja ratsionaliseerijate tööpõld teemal, kuidas midagi vahepealt tegemata jätta?

Põnevat ja kasulikku

PÄEVATOIMETAJA

+372 5199 3733
vidrik.vosoberg@ohtuleht.ee

TELLIMINE JA KOJUKANNE

+372 666 2233
tellimine@ohtulehtkirjastus.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtulehtkirjastus.ee