Kasulik

MEHELIK OSKUS: kuidas rammida läbi kurikaelte teetõkke? 

Toimetas Vidrik Võsoberg, 12. oktoober 2018, 17:01
Foto on illustreeriv. AFP/Scanpix
Sõidad autoga riigis või piirkonnas, kus valitsevad kõrge kuritegevuse tase, anarhia, segadus, korralagedus või mingit sorti sõjaseisukord. Korraga märkad, et taamal on risti keset teed pargitud auto või kaks. Nende juures seisavad mehed, kes pole kindlasti politseinikud, vaid kel on kindel eesmärk sind rajalt maha võtta, et saada endale su vara, auto – või isegi elu. Kuidas ohtlikust olukorrast pääseda? Art of Manliness soovitab gaasi anda – aga mitte mõtlematult. Kohandasime natuke AoMi soovitusi.

Hinda olukorda

* Kui teetõkke on korraldanud kasvõi enam-vähem seaduslik politsei või sõjaväeüksus, siis ära sa jumala eest ürita sellest läbi murda. Isegi kui sa ennast ja teisi inimesi tapmata barrikaadist läbi pääsed, asuvad võimuesindajad sind jälitama nagu hiired juustu ja reeglina lõppeb see tagaaetavale väga halvasti.

* Aga kui tõesti võib eeldada, et tõkke korraldasid röövlid, inimröövlid, geriljad või kes iganes kahtlaste plaanidega kurikaelad, siis võib olla mõistlik end läbi rammida.

Auto valik

* Mitte kõik autod pole võrdse rammimisjõuga (ilmselt ei tasu mopeedauto või „munakellaga“ proovida – toim). Kandevkerega autod on reeglina kergemad ja turvalisemad, raamile ehitatud autod aga tugevamad – näiteks rammimisel. Nii on kuskil automaaditärina keskel liikudes ilmselt asjalikum leida endale raamile ehitatud kastikas või maastur. Eelistatavalt ilma turvapatjadeta.

Valmistumine

* Pea meeles, et läbirammimine on viimane abinõu. Kui lähened teesulule, siis püüa hinnata, kas seda vältida ei saaks? Ringi sõita? Pöörata auto ümber ja tagasi kihutada?

* Kui aga takistus on vältimatu ja tead, et sa ei pruugi eluga pääseda, siis proovi oma auto raami eesosa löök suunata teed tõkestava sõiduki rattateljele. Võimalusel tagumisele rattale, sest auto tagaosa on reeglina kergem ja seega lihtsam eemale põrutada kui raske mootoriga esiosa.

* Kui teesulu moodustab kaks autot, siis püüa enda masina löök suunata neist ühe rattateljele.

* Püüa sõita kiirusega 25-30 km/h. Nii lähened piisavalt aeglaselt, et kurikaelad arvaksid, et sa pead kinni. Samas on see ideaalne rammimise kiirus. Auto kõrvalemüksamiseks polegi rohkem vaja. Nii vähendad ka ohtu, et su auto saab rammides letaalselt viga ja enam edasi sõita ehk ohuolukorrast pageda ei saa.

* Kui autos on turvapadjad, siis võta kiirus umbes 20-25 km/h peale. Nii on võimalik, et need ei löö kokkupõrke peale sulle näkku.

Tasa, aga kindlalt

* Kui pead ikkagi auto teesulu juures peatama, siis jäta enda masina ja teetõkke vahele auto pikkus. Sellest piisab, et vajadusel rammida.

* Kasuta madalat käiku, et väändejõud oleks maksimaalne.

* Mõtle ette: ära jää vahtima teetõket, vaid jälgi ka, mis tuleb peale seda – ja mõtle, mis sa edasi teed või teha saad.

* Hoia jalg gaasi peal. Inimesel tekib kiusatus löögihetkel pidurit vajutada, aga anna gaasi, kuni oled läbi murdnud (või jännis).

* Palju õnne, sa murdsid läbi. Sel korral sinust internetti hukkamisvideot ei tehta.

PÄEVATOIMETAJA

+372 5199 3733
vidrik.vosoberg@ohtuleht.ee

TELLIMINE JA KOJUKANNE

+372 666 2505
levi@ohtulehtkirjastus.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtulehtkirjastus.ee