Tehnika

REHVID LIBEDUSEOHUS LUUBI ALLA: kontrolli mustrit, rõhku ja silla kokkujooksu! 

Toimetas Vidrik Võsoberg, 22. oktoober 2018, 12:09
Foto: Pixabay
Sügisesed vihmasajud ning tuul muudavad teed kohati ootamatult libedaks, kuna lisaks niiskusele on teel ka puude lehed ning muu tuule ja vihmaga teele kantud sodi. Siinkohal meeldetuletuseks olulisemad nüansid, mis võivad libedates teeoludes määravaks saada.

Igal aastal juhtub Eestis sõidukitega kümneid tuhandeid õnnetusi, sageli on üheks õnnetuse juhtumise põhjuseks libe tee ning määrava tähtsusega on sellises olukorras rehvide seisukord.

Samal teemal

Gjensidige sõidukite kindlustuse vanemtootejuht Marko Privoi sõnul on kulunud ning aastatega jäigaks muutunud suverehvidega sügisel liiklemine üsnagi ohtlik. „Sügisel püüavad sõidukijuhid lume tulekuni veel vanade rehvidega ära venitada, kuid just selline olukord on tegelikult väga ohtlik, kuna kulunud suverehvidega võib märjal teekattel pidamine järsult kaduda. Minu kindel soovitus on, et kui suvise rehvi muster on juba alla 3 mm, siis tasub soetada uued suverehvid või kui näiteks talverehvidena kasutatakse lamellrehve, võib need juba täna sõidukile alla panna - kindlasti on sügiseste teeoludega mõistlikum liigelda korraliku lamellrehviga kui kulunud suverehviga,” sõnas Privoi.

Toome siinkohal spetsialistide abiga välja kolm olulist nüanssi, mis mõjutavad libedates oludes liiklemist:

Sõidukõlbulikud rehvid

Suverehvide soovituslik mustrisügavus on 3-4 mm ning arvestama peab ka sellega, et rehv muutub ajapikku jäigaks ning seetõttu väheneb oluliselt pidamine. Talverehvi soovituslik mustrisügavus on 5 mm.

Rõhk rehvides

Madalama rehvirõhuga muutub auto ebastabiilsemaks ning seda eriti libedates oludes. Lisaks on tühja rehviga suurem kütusekulu ning suureneb rehvi purunemise võimalus. Tavaliselt on soovituslik rõhk kirjas rehvi välisküljel, aga samuti võib selle leida sõiduki kütusepaagi luugi siseküljelt või uksepostilt. Soovitav on rehvirõhku kontrollida vähemalt kord kuus või enne pikemat sõitu.

Esisilla kokkujooks

Libedate teeoludega on esisilla kokkujooks väga olulise tähtsusega, kuna vale kokkujooks muudab sõiduki juhitamatuks. Silla kokkujooks võib valeks minna suuremast august läbi sõites või ka siis, kui mõned esisilla detailid on liialt kulunud. Vale kokkujooksu tunneb ära rehvide ebaühtlasest kulumisest. Soovitav on enne talve lasta esisilla kokkujooksu töökojas kontrollida.

TOIMETAJA

+372 5199 3733
aare.kartau@ohtuleht.ee

TELLIMINE JA KOJUKANNE

+372 666 2233
tellimine@ohtulehtkirjastus.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtulehtkirjastus.ee