Militaar

Ameeriklased jännis: allveelaevade remont venib ja maksab röögatuid summasid (2)

Toimetas Vidrik Võsoberg, 28. november 2018, 21:59
 Pixabay
USA mereväe ründeallveelaevade remonditööd on juba ammu igasugustest graafikutest maas. Nüüd on ka teada kui tõsiselt. See probleemipundar on mereväele läinud maksma enam kui viis aastat laevade tegutsemisaega ja 1,5 miljardit dollarit.

Popularmechanics kirjutab, et viimase kümne aasta jooksul on allveelaevad hoolduses ja remondis olnud 8472 päeva. Kokku on kaduma läinud vähemalt 1891 tööpäeva ehk päevi, mil allveelaevad võinuks merel harjutada või patrullida – umbkaudu 5,1 aasta jagu.

Olukord ei näi lähematel aegadel sugugi paranevat. Hinnanguliselt kaotab merevägi aastatel 2018-2023 veel 266 miljonit ülalpidamis- ning palgakuludena laevade ja laevnike eest, kes ei saa aluste dokis olles merele minna.

Peamisteks probleemideks on nii laevastiku vananemine kui ka see, et pole piisavalt kohti, kus laevu remontida. Aluste remondi- ja hooldustöökojad töötavad üle normaalkoormuse ning nende prioriteediks on pealegi lennukikandjad ja ballistiliste rakettidega varustatud allveelaevad. Ründeallveelaevad peavad oma järjekorda ootama.

Hea näide on USS Boise. See allveelaev lõpetas viimase patrullsõidu jaanuaris 2015 ning pidi siis minema hooldustöödele. Laev jäi siiski mitmeks aastaks hüljatuna seisma ning pääseb nüüd lõpuks jaanuaris 2019 töökotta. Hooldustöödeks kulub 25 kuud ja seejärel peab alus uuesti saama sukeldumissertifikaadi – mis aegus tegevusetuse tõttu 2017. aastal. Kõik see tähendab, et USS Boise suundub järgmisele pikemale patrullsõidule kõige varem kevadel 2021.

Allveelaev USS Albany hooldustööd hilinesid 570 päeva ja USS Asheville’i omad 670 päeva. Kõik need kolm nimetatut on Los Angeles-klassi tuumaallveelaevad, mille keskmine vanus 30 aastat.

2 KOMMENTAARI

s
Suur Tükk 29. november 2018, 13:24
aga sõda tuleb iga päevaga aina kiiremini lähemale
n
Nojah 29. november 2018, 10:01
Sõjatööstus on riigile nagunii puhas kahju. Sellest olenemata, kas nad loksuvad avamerel või sadamas. Pealegi hoiab sadamas remondis seisev laev kütust kokku ja mehed saab puhkusele midagi kasulikku tegema saata.

Põnevat ja kasulikku

PÄEVATOIMETAJA

+372 5199 3733
vidrik.vosoberg@ohtuleht.ee

TELLIMINE JA KOJUKANNE

+372 666 2233
tellimine@ohtulehtkirjastus.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtulehtkirjastus.ee