Stiilispikker

SAID ISAKS? Vaata, kuidas vältida paksuksminekut 

Toimetas Vidrik Võsoberg, 13. detsember 2018, 19:29
Foto: Pixabay
Vastsündinud laste isad saavad oma nahal kogeda, et tavapärane unerežiim lüüakse totaalselt sassi. Imik kukub öösiti korduvalt nutma näljast või mustadest mähkmetest või kes teab mis põhjusel, hiljem lisanduvad hammaste tulemise valud ja nutud.

Tulemuseks on see, et lapsevanemad ei saa ööde kaupa und täis magatud. Või lüüakse unerütm sassi ja vanemad magavad katkendlikult isegi siis, kui titt on otsustanud olla öö otsa järjest vait. Uuringute teatel mõjutab unetus ka toitumist: magamata öö sunnib haarama 300 ekstra kilokalori järele, enamasti süsivesikute kujul. Tulemuseks on see, et värsket uhket isa ohustab märgatav paksenemine. Men’s Health pakub spetsialistide toel välja nõuandeid, kuidas tagada endale ka isana võimaluste piires paremat ööund – ja nii vältida ka lisanduvat kõhu- ja kannikapekki.

Tõmba kohviga tagasi

Just õhtupoolikuti jäta kohvitass joomata. Kofeiin püsib kehas kuni 8 tundi ja sel on omadus ka kuhjuda – mis tähendab seda, et keha võib isegi olla unes, aga aju päeva jooksul sisse ahmitud kofeiinist täiesti ärkvel.

Lõpeta töö

Muidugi mitte täielikult, aga ületöötanud inimesel on sageli ka uneprobleeme. Anna endale taastumise aega: aja kellegagi juttu, loe ajakirja või raamatut.

Juhe seinast

Teler, nutitelefon – kõik ekraaniga asjad välja. Üks tund enne magamaminekut on hea. Kaks tundi enne voodisseminekut veel parem. Ekraaniga seadmete tekitatav valgus sunnib aju virgesse seisundisse ja see ei suuda vajuda sügavasse unne, mida on vaja väljapuhkamiseks.

...ja ära kiirusta juhtme uuesti seinatorkamisega

TOIMETAJA

+372 5199 3733
aare.kartau@ohtuleht.ee

TELLIMINE JA KOJUKANNE

+372 666 2233
tellimine@ohtulehtkirjastus.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtulehtkirjastus.ee