Tehnika

32 aastat autode kestvusteste: vähemalt 100 000 km, et terad sõkaldest eraldada (3)

Toimetas Vidrik Võsoberg, 27. detsember 2018, 09:19
 Pixabay
See lugu on kummardus Euroopa ja võib-olla ka maailma parimale ning usaldusväärsele ja tõenäoliselt kõige rohkem tsiteeritud Saksa autoajakirjale AutoBild. Juba 32 aastat on see väljaanne teinud autode kestvusteste, kasutades metoodikat, mis võimaldab terad sõkaldest eraldada.

Olgem ausad, ei aasta autode valimine ega ajakirjanike arvustused ole need argumendid, mille põhjal autoteadlik inimene ostuotsuse langetaks. Tänapäeval on kõik uued autod ühtviisi head ning ajakirjanikel läheb vaja kolm ja rohkem päeva, et auto erisused välja tuua.

Konkreetse mudeli konkurentsieelise kirjeldamise nimel töötavad sajad turundajad ja „pee-err“ inimesed; reklaamiagentuurid viskavad hagu alla, et leida mi-da-gi-gi, mis oleks omanäoline. Badge Engineering‘u ajastul muutub pilt omakorda veelgi ühenäolisemaks.

Eestis keeruline teha

Eestis on suhteliselt keeruline öelda maaletoojale, et kuule, ma tahan su toote päriselt-päriselt proovile panna ja sellega 100 000 kilomeetrit (garantiiaja tüüplõpp) maha sõita. Sellise sooviga saab minna otse müügisaali, kus soovitud kaup sulle panga abiga kaasa pakitakse.

AutoBild on Saksamaal teinud kestvusteste 1986. aastast saadik ehk siis juba 32 aastat. Seda, kas testitav masin ostetakse toimetusele või on neil erikokkulepped, me ei tea.

Ent me teame, et 100 000-kilomeetrine kestvustest aitab terad sõkaldest päris kindlasti eraldada. Proovitav auto võetakse esimeste seast ehk niipea, kui liin on käima tõmmatud.

100 000 kilomeetrit annab aimu nii auto töökindlusest, sõiduomadustest, ülalpidamiskuludest kui argipäeval ette tulevatest muredest ja rõõmudest.

Kuna tegu on partii esimeste autodega, selguvad ka võimalikud  „lastehaigused” ja tüüpvead, aga ka sõidukite omadused erinevates kasutusolukordades ja eri ilmastikuoludes ning aastaaegadel.

Mis omakorda tähendab – kuna sakslastel on olemas kõik neli aastaaega – et me võime AutoBildi teste üsna väikeste mööndustega ka kohandada kohalikele oludele.

Kuigi on teada, et AutoBild, Saksa ajakiri, on saksa autode poolt, siis on neilt aeg-ajalt saanud häid hinnanguid ka teiste markide esindajad. Eestis vahendab sakslaste kestvusteste nende koostööpartner, ajakiri Autoleht.

Mida ja kuidas testitakse?

AutoBild võtab põhjalikult ette. Vaatluse all on juhitavus, stabiilsus, kurvisuutlikkus, kiirendus, müratase, kütusekulu, mugavus, nähtavus, praktilisus, ruumikus, juhiabiseadmed. Asjad, mida saab mõõta ka lühema proovisõidu vältel…kuigivõrd.

Kõik need omadused mõjutavad lõpphinde kujunemist ju ka siis, kui lugu tuleb kirjutada mõne tunni sõidu pealt. Ent – auto päriselukaarega on sellisel „tulistamisel” üsna vähe ühist.

Kõige suurem osakaal on ikka ja alati sõiduki töökindlusel. Ja see tuleb välja pikema aja jooksul. Teate ju seda juttu, et tänapäeva autod on ehitatud vastu pidama garantiiaja lõpuni? Paraku mõne mudeliga see nii tõesti ka on.

Testiautodega sõidetakse erinevates tingimustes, erinevas lastis, ka haagisega. Autot ei hellitata miskit moodi, sest tavakasutaja ostab sõiduvahendi oma igapäevaelu vajaduste täitmiseks.

Proovisõitudel Saksamaal ja sealsetes naaberriikides võetakse ette nii suurlinnade liiklusummikud kui ka kuulsusrikkad kiirteed, kus gaas põhja vajutatakse. Haagisega ei sõideta pelgalt maanteel ja linnatänaval, vaid vallutatakse ka Alpide mägiteid.

Kuidas käib autode analüüs pärast testi lõppu ja milliseid tüüpvigu on levinud automarkidest leitud, loe edasi Acceleristast.

 

3 KOMMENTAARI

t
Tõe, Tera 28. detsember 2018, 08:45
Test on muidugi Saksamaa-keskne, kus ka mitmed teised autoeelistused. Kuid reegel kehtib, sest esikohal peab ikka Saksa auto olema. Meil tehtavas testis oleksid mitmed jaapanlased eesotsas - Toyota, Honda.
j
Jama! 27. detsember 2018, 12:21
See väide, et Eestis olevat seda keeruline teha, küll paika ei pea. Ega autot ei peagi tasuta saama. Tuleb hea ajakiri olla, siis kannatab neid autosid ka osta. Ega Saksamaal äri teistmoodi ei käi.
Loe kõiki (3)

Põnevat ja kasulikku

PÄEVATOIMETAJA

+372 5199 3733
vidrik.vosoberg@ohtuleht.ee

TELLIMINE JA KOJUKANNE

+372 666 2233
tellimine@ohtulehtkirjastus.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtulehtkirjastus.ee