Tehnika

62 kWh akupakk, viis aastat garantiid ja „e+” – võimsam Leaf on esitletud (2)

Toimetas Vidrik Võsoberg, 9. jaanuar 2019, 09:36
Foto: Tootja
Euroopa elektriautode turu valitseja Nissan Leaf on nüüdsest saadaval võimsama, 62 kWh akupakiga, mis kasvatab senist sõiduraadiust umbes 40% võrra. Leaf e+ peaks Eestis müügile jõudma veel selle aastanumbri sees. Ühtlasi annab maaletooja teada, et kõigil Nissanitel on nüüdsest viieaastane garantii.

Tänavusel tehnoloogiamessil CES avalikustas Nissan justkui möödaminnes elektriauto Leaf e+ versiooni. Ametlik nimi on keerulisem: LEAF 3.ZERO e+ Limited edition, ent asja sisu see ei muuda. e+ toob juurde hobujõude (217 HJ maksimaalselt) ja sõiduraadiust (385 km ühe laadimisega).

Koos esitlusega avati ka eeltellimise võimalus. Esimesed õnnelikud peaksid oma LEAF 3.ZERO autod kätte saama tänavu mais, suvel jõuab LEAF 3.ZERO e+ Limited Edition versiooni kättetoimetamise järjekord. Hind algab 45 000 eurost.

62 on parem kui 60

Võimsamast, 60 kWh-suurusest akupakist on sahistatud sellest ajast peale kui Leafi teine generatsioon müügile jõudis; oma hästi saladuses hoitud 62-ga suutsid jaapanlased korraldada väikese üllatuse.

Tootja annab Leaf e+ sõiduraadiuseks 385 km ühe laadimisega. Tegeliku sõiduraadiuse kohta on esialgu olemas USA EPA andmed. Nende põhjal on auto võimeline läbima ühe laadimisega 364 km. Seda on vaid pisut vähem, kui 64 kWh akupakiga Hyundai Kona EV ja Kia Niro EV suudavad välja sõita.

2017. aasta septembris esmakordselt avalikustatud ja möödunud aastal Genfi autonäitusel Euroopa publikule lähemalt esitletud Nissan Leafi teine generatsioon sai kõigepealt kaasa 40kWh liitium-ioonaku. Jaapanis mõõdeti Leafi sõiduraadiuseks 400 km, Euroopas andis NEDC tulemuseks 378 km.

Ilma igasuguse mõõtmismetoodikata on 40 kWh akupakiga uus Nissan Leaf talvistes oludes Eesti teedel võimeline mõistliku sõidu korral läbima ühe jutiga umbes 250 kilomeetrit.

Kui aga „gaasi” anda, tuleb juba enne kahesajandat kilomeetriposti laadijat otsida – seega on kõik need pika sõiduulatuse jutud otseses sõltuvuses kasutajast ning paberil kirjas olevatesse numbritesse tuleb suhtuda teatavate reservatsioonidega.

Edasi loe nii uue kui vana Leafi teemadel Acceleristast.

2 KOMMENTAARI

e
Elektriauto pole keskkonnasõbralik 20. jaanuar 2019, 11:33
Kes see ostab endale elektriauto? 1) See läbisõit on sul ainult alguses, pärast hiljem aastatega see väheneb. Eriti piinlik moment võib tekkida talve...
(loe edasi)
e
Ele, Trik 10. jaanuar 2019, 09:02
Viimane aeg endale elektriauto muretseda, sest elektrivõimsused veavad hetke koormused veel välja. Paraku saabub elektriautostumisel nö kriitiline p...
(loe edasi)

TOIMETAJA

+372 5199 3733
aare.kartau@ohtuleht.ee

TELLIMINE JA KOJUKANNE

+372 666 2233
tellimine@ohtulehtkirjastus.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtulehtkirjastus.ee